Iranian Agriculture News Agency

غرس نهال به مناسبت روز درختکاری در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی

فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود

نشست سرپرست و جمعی از مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد.

فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رحیم مهردادی در نشست مشترکی با  صفری مدیرکل صداوسیمای مرکز استان که جمعی از مدیران اداره کل منابع طبیعی استان نیز حضور داشتند گفت: بر خود لازم می دانم از همکاران زحمت کش صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی و حسن نیت و توجهات مدیرکل صداوسیما در تهیه وپخش ویژه برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی درخصوص برنامه های منابع طبیعی به منظور ترویج و گسترش توجه آحاد مردم به امر صیانت و حفاظت از جنگل ها ، مراتع و منابع طبیعی که از اهمیت بسزایی برخودار می باشد تشکر ویژه نمایم .

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای فرموده اند " فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود" این کار میسر نمی شود مگر با همکاری و همدلی صداوسیما و مردم طبیعت دوست استان و یا حضرت امام راحل، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرموده اند "این جنگل ها مال ملت است، نباید آن را خراب کرد."یعنی از گذشته به ما ارث رسیده و امانت بزرگی است برای ما  و نسلهای  آینده ، پس باید در حفظ آن کوشا باشیم.

 مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: بنده هم از زحمات شما حافظان انفال تشکر می کنم و برای ما تلاش کردن در این حوزه به عنوان رسانه ملی وظیفه سازمانی است و از طرفی وقتی در یک موضوع سازمانی تا این حد مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد، لذا حفظ منابع طبیعی به عنوان سرمایه ای ارزشمند به عنوان وظیفه بر همگان واجب است و در کنار منابع طبیعی بودن تکلیف شرعی ماست.

 صفری ادامه داد: جنگلهای ارسباران در زیبایی وسر سبزی همانند جنگلهای شمال کشور بوده و نبود رطوبت بالا در این جنگلها پتانسیل بزرگی برای این منطقه محسوب می شود.

وی گفت: انشاءالله با یاری و همدلی همدیگر با تهیه برنامه های مفصلی و جامعی درسال ۹۹ بتوانیم با معرفی منطقه جنگلی ارسباران در شبکه های سراسری صداوسیمای ایران عزیزمان کار ماندگاری را داشته باشیم.

گفتنی است در پایان این نشست با غرس چند اصله نهال در محوطه صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی ، هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گرامی داشته شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید