Iranian Agriculture News Agency

در سال 98 ، انقلابی در بخش گلخانه ای استان آذربایجان شرقی به وقوع پیوست

تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند

تولیدکنندگان نمونه حوزه کشاورزی آذربایجان‌شرقی در بخش های زراعت، باغبانی، آب و خاک و صنایع تبدیلی در آیینی با حضور مقام‌های استانی تجلیل شدند.

تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این مراسم، ارج نهادن به زحمات و تلاش های روستاییان، تولیدکنندگان و بهره برداران در بخش کشاورزی را از جمله وظایف این سازمان دانست و گفت: با وجود ناملایمات اقتصادی در سالجاری ، تحول خوبی در بخش کشاورزی اتفاق افتاد که همه اینها مدیون تلاش‌های شبانه روزی کشاورزان زحمتکش و خدوم کشور و استانمان بوده است.

اکبر فتحی با اشاره به افتتاح چندین طرح کشاورزی توسط رئیس جمهوری،  افتتاح طرح های این حوزه در هفته دولت، هفته جهادکشاورزی و دهه فجر و نیز با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی حدود سه هزار میلیارد تومان طرح در بخش کشاورزی در مجموع در طی پنج مرحله اظهار کرد: با وجود محدودیت های منابع آبی در سطح استان، انقلابی در بخش گلخانه ای در این استان به وقوع پیوست.

وی همچنین از افزایش شبکه آبیاری نوین آذربایجان‌شرقی در چند سال اخیر  خبر داد و گفت: از قبل از انقلاب و از  بدو تشکیل وزارت فلاحت تا سال 94 کل اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری نوین ۳۰ هزار هکتار بود در حالی که  از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۲۵ هزار هکتار به شبکه آبیاری نوین استان افزوده شده است در واقع در طول 4 سال به اندازه این همه سال کار شده است.

وی با بیان اینکه میزان اراضی تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری قابل قیاس با گذشته نیست، افزود: ما سالانه حدود ۲ هزار هکتار شبکه نوین آبیاری را اجرا می‌ نمودیم و باید بگوییم تاکنون از ابتدای سال حدود ۴ هزار هکتار اجرایی نموده ایم و در مجموع 6 هزار و 900 هکتار در دست اجرا داریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در بخش کشاورزی چنان مزیتی ایجاد شده است که حتی سرمایه گذاران  سایر بخش ها همچون سرمایه گذاران بخش ساختمان ، بخش خدماتی و صنعت نیز به سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی از گلخانه گرفته تا واحدهای دام و طیور روی آورده اند.

فتحی همچنین در مورد شاخص‌های تعیین تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی، استراتژیک بودن محصول از نظر امنیت غذایی، صادرات و ارزآوری، اهمیت از جهت توسعه پایدار، مصرف بهینه آب، کود و سم و حفظ محیط زیستی جایگاه رشته در طرح های محوری وزارت جهاد کشاورزی و نیز تعداد بهره بردار در رشته شغلی را از جمله عناصر انتخاب افراد برتر بخش کشاورزی ذکر کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید