Iranian Agriculture News Agency

بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم و عترت ویژه کارگروه روستائی و عشایری استان برگزار شد

رئیس کارگروه روستائی و عشایری ستاد بزرگداشت ایام مبارک دهه فجر استان و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم و عترت ویژه کارگروه روستائی و عشایری استان برگزار شد.

بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم و عترت ویژه کارگروه روستائی و عشایری استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی و عترت کارگروه روستائی و عشایری استان که به مناسبت بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر در محل مجتمع شهید کسایی تبریز برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت بمناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و بیان این مطلب افزود: ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر همه ساله در چندین کارگروه تشکیل می شود که انجام برنامه ها و مراسمات مربوط به این ایام را برعهده دارد، در سطح کشور نزدیک به 27 کارگروه ستاد بزرگداشت دهه فجر وجود دارد که یکی از این کارگروه ها، کارگروه روستائی و عشایری است.

وی ادامه داد: کارگروه روستائی و عشایری در سطح ملی برعهده وزارت جهادکشاورزی و در استانها برعهده سازمانهای جهادکشاورزی گذاشته شده است که مسئولیت آن برعهده حوزه نمایندگی ولی فقیه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی اظهار کرد: هر سال برنامه های اجرایی کارگروه روستائی و عشایری از طرف وزارت جهادکشاورزی به استانها ابلاغ و توسط کارگروه ها در سطح روستاها و جوامع عشایری اجرا و برگزار می شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به این موضوع که در سال 98، نوزده برنامه ابلاغی در روستاها و عشایر استان برگزار شد، گفت: بحث قرآنی و عترت کارگروه روستائی و عشایری امسال در 8 رشته شامل رشته های قرائت- ترتیل- اذان- تفسیر موضوعی- حفظ یک جزء- حفظ پنج جزء و حفظ ده جزء و دعا خوانی به کارگروه روستائی و عشایری ابلاغ شد.

وی ، ادامه داد: در بخش برادران 107 نفر در رشته های مختلف از جمله 50 نفر در رشته قرائت، 22 نفر در رشته اذان، 8 نفر در دعا خوانی، 4 نفر تفسیر موضوعی قرآن، 14 نفر در حفظ یک جزء، 5 نفر در پنج جزء و 7 نفر در ده جزء و در بخش خواهران 35 نفر در رشته ترتیل، 24 نفر در تفسیر موضوعی، 8 نفر در حفظ یک جزء، 5 نفر در پنج جزء و 5 نفر در ده جزء شرکت داشتند. 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی در پایان سخنان خود، افزود: پس از برگزاری مسابقات قرآنی در استان  و معرفی نفرات برگزیده توسط هیئت داوران، این نفرات به مسابقات کشوری که به امید خدا قبل از پایان سال برگزار می شود معرفی خواهند شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید