Iranian Agriculture News Agency

با حضور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛

دو طرح موسسه تحقیقات کشاورزی در مراغه به بهره‌برداری رسید

همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر ، طی مراسمی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، واحد گلخانه تحقیقاتی - پایش تنش های زیستی گیاهان لگوم و دانه های روغنی و واحد تحقیقاتی به نژادی سریع گیاهان زراعی در موسسه تحقیقات دیم کشور در شهرستان مراغه با 9 میلیارد ریال هزینه‌کرد به بهره برداری رسید.

دو طرح موسسه تحقیقات کشاورزی در مراغه به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، برای نخستین بار در کشور، دو واحد به‌نژادی سریع و تحقیقات بیماری حبوبات در موسسه تحقیقات کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی در این مراسم اظهار داشت: این دو طرح تحقیقاتی برای تسریع در تحقیقات و شناسایی بیماری حبوبات راه اندازی شده است.

 کاظم خاوازی افزود: هدف از راه اندازی واحد به‌نژادی افزایش سرعت معرفی ارقام جدید موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور است.

وی گفت: با راه اندازی این واحد معرفی ارقام جدید سه تا پنج سال کاهش می یابد.

 خاوازی اضافه کرد: واحد پایش حبوبات موسسه دیم مجهز ترین مرکز شناسایی بیماری ها و پایش آفات حبوبات، گیاهان علوفه ای و دانه های روغنی در کشور است.

وی گفت: با راه اندازی این واحد از این پس بیماریهای ارقام موجود در کشور شناسایی و با پیش بینی های انجام شده، محصولاتی با مقاومت بیشتر نسبت به بیماری ها معرفی می شود.

وی خاطرنشان کرد: موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از ثمرات انقلاب است و با راه اندازی این موسسه در سال 72 موفقیت های خوبی در معرفی بذر ارقام جدید درکشور بدست آمده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید