Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

صادرات گوشت مرغ با افتتاح مدرنترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در مرند

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با افتتاح مدرنترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در مرند صادرات به کشورهای خارجی نیز اتفاق خواهد افتاد .

صادرات گوشت مرغ با افتتاح مدرنترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در مراسم افتتاح مدرن ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در مرند به مناسبت دهه فجر افزود: در این شرایط که با انواع فشارها و تحریم های اقتصادی از طرف دشمن مواجه هستیم مهمترین وظیفه ما توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار داشت: تحریم های ظالمانه اقتصادی موجب شده است ۶۵ درصد قطعات مختلف صنعتی را که از خارج وارد می کردیم، خودمان در داخل کشور تولید کنیم و این به دلیل تکیه بر توانمندی های داخلی است.

 پورمحمدی ادامه داد: ملت ایران در زمان طاغوت از همه جهات در حوزه های اقتصادی، صنعتی و سیاسی وابسته به بیگانگان بود، اما انقلاب کردیم تا مستقل باشیم به طوری که اکنون در بیشتر زمینه ها با کشورهای پیشرفته دنیا مسابقه می دهیم.

وی با بیان اینکه فشارهای شدید به جمهوری اسلامی ایران به خاطر بازگشت ما به اصل خویش است، اضافه کرد: مهمترین درس ما از انقلاب اسلامی، بازیافتن اعتماد به نفس و تکیه بر توانایی های داخلی است.

 پورمحمدی یادآوری کرد: با وجود همه سختیها که در کشور وجود دارد، میزان صادرات در آذربایجان شرقی با ۵۰ درصد افزایش، ۲ برابر شده است و درآمد ارزی ما به دو و نیم میلیارد دلار رسیده که رقم بسیار قابل توجهی است.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی کشتارگاه صنعتی طیور در مرند، گفت: با افتتاح این مجموعه صادرات به کشورهای خارجی نیز اتفاق خواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی راه اندازی کشتارگاه طیور مرند را نشانه ای از اراده و تکاپوی نیروی انسانی و سرمایه های داخلی برشمرد که همه در سایه تعامل، همدلی و هماهنگی ایجاد شده است.

گفتنی است مدرن ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال در مرند افتتاح شد.  این کشتارگاه با مساحت ۴۰ هزار متری و زیربنای ۵ هزار و ۵۶۶ متربع، ظرفیت کشتار ۶ هزار قطعه مرغ در ساعت را دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید