Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

بیش از 580 هزارتن از انواع نهاده های دامی در آذربایجان شرقی تهیه و توزیع شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: اتحادیه های دامداران، نقش اصلی و وظایف اساسی خود را که در اساسنامه مربوطه قید شده است به نحو احسن انجام دهند.

بیش از 580 هزارتن از انواع نهاده های دامی در آذربایجان شرقی تهیه و توزیع شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه کارگروه تولیدات دامی سازمان ضمن بیان این مطلب افزود: مدیریت نهاده های سوبسید دار تنها یکی از وظایف اتحادیه ها است، اتحادیه های دامی بایستی بر سایر موارد اعضای خود دخل و تصرف کافی داشته و نظارت جامعی بر آنها اعمال نمایند.

وی با تاکید بر این موضوع که اتحادیه های دامپروری با توجه به وضعیت فعلی کشور باید دقت مضاعفی در امر تولید داشته باشند، ادامه داد: اتحادیه های دامی باید از فرصت های ایجاد شده در راستای حل مشکلات بخش، تولیدکنندگان این حوزه را متشکل نموده و نسبت به افزایش اعضاء اقدام لازم را انجام دهند. 

 فتحی با اشاره به اینکه اتحادیه های دامی بایستی جمع جامعه خود را زیر چتر حمایتی قرار دهند، افزود: این اتحادیه ها باید با احصاء تعداد دامهای اعضای خود اعم از دامهای سبک و سنگین نسبت به پلاک دار نمودن دامها، تهیه نهاده های سوبسید دار و مدیریت سایر موارد اعضاء گام های موثرتری بردارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، اظهار نمود: پلاک کوبی دامها فرصت مغتنمی است که اتحادیه ها با استفاده مناسب از این ظرفیت می توانند اعضای خود را افزایش و نسبت به ارائه خدمات تجدید نظر نمایند.

وی گفت: اتحادیه های دامی به عنوان سیاستگذاران این بخش مسائل و مشکلات جامعه هدف خود را شناسایی و ساز و کارهای علمی و عملی خود را جهت رفع این موارد و مشکلات به کار بندند.

 فتحی در ارتباط با پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن دامها، عنوان کرد: پلاک کوبی دامها یک تکلیف قانونی است و همه باید به آن تمکین کنیم اتحادیه های دامی به عنوان متولیان این بخش، در عملیاتی کردن این مهم در اولویت اول قرار دارند و رسالت اصلی آنها بشمار می آید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه 580 هزارتن از انواع نهاده های دامی در سطح استان تهیه و توزیع شده است، گفت: این نهاده ها با ارز 4200 تومانی تهیه و تامین می گردد، اتحادیه ها در توزیع نهاده های دامی باید دقت لازم را داشته باشند تا این نهاده ها به دست تولیدکنندگان واقعی محصولات دامی برسد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به قانون تمرکز وظایف جهادکشاورزی، اظهار نمود: براساس تصمیم سران سه قوا، امورات مربوط به بازرگانی محصولات بصورت موقت به وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقال یافته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید