Iranian Agriculture News Agency

همزمان با دهه فجر؛

پروژه پایاب سد حاجیلر چای شهرستان جلفا افتتاح شد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از افتتاح پروژه طرح و ساخت اراضی کشاورزی پایاب سد حاجیلر چای شهرستان جلفا در گرامیداشت ایام ا... دهه مبارک فجر 98 با اعتباری بالغ بر 243 میلیارد ریال خبر داد.

پروژه پایاب سد حاجیلر چای شهرستان جلفا افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدعلی مختاری در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه طرح و ساخت اراضی کشاورزی پایاب سد حاجیلر چای شهرستان جلفا که با حضور دکتر علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت: هدف از این طرح، اجرای شبکه آبیاری در اراضی بهبود موجود در حاشیه رودخانه حاجیلرچای با استفاده از سازه آبگیری بر روی رودخانه و کانال های بتنی می باشد.

 وی گفت: جمع اراضی تحت پوشش طرح 550 هکتار می باشد که این اراضی شامل زمین های 7 روستا می باشد که همگی در دهستان نوجه مهر بخش سیه رود شهرستان جلفا قرار گرفته اند.

 مختاری با اشاره به اینکه روستاهای الف آباد، پهناور، نظرکندی، میانه، نوجه مهر، دوزال و کردشت تحت پوشش این طرح قرار دارند، عنوان داشت: تخریب سردخانه های سنتی ساخته شده توسط بهره برداران در اثر سیلابهای ناشی از رودخانه های فرعی پایین دست سد، آسیب های مکرر به اراضی به دلیل سیلاب و هدررفت آب در نهرهای سنتی از مشکلات اراضی قبل از اجرای این پروژه بودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: اجرای سازه آبگیری از رودخانه به تعداد 6 سردخانه، اجرای کانال بتنی با ابعاد مختلف به صورت بتن درجا و پیش ساخته به طول 12 کیلومتر، اجرای جاده سرویس برای کانالهای اجرا شده و اجرای دایک های خاکی و دیوارهای حفاظتی بتنی برای مقابله با سیلاب، از مهم ترین اقدامات انجام شده در راستای عملیاتی کردن این طرح می باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز بر نقش مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی جهت افزایش بهره وری و پایداری منابع آب تاکید نمود و گفت: باید تلاش کنیم ضمن کاهش سطح زیر کشت، افزایش تولید محصول در واحد سطح و کاهش مصرف آب را به دنبال داشته باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید