Iranian Agriculture News Agency

شناسایی و معرفی مناطق مستعد برای سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری درحاشیه رودخانه مرزی ارس در جلفا

مناطق مستعد برای سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری درحاشیه رودخانه مرزی ارس در شهرستان جلفا شناسایی و معرفی می شود.

شناسایی و معرفی مناطق مستعد برای سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری درحاشیه رودخانه مرزی ارس در جلفا

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در خصوص این خبر گفت: جهت اجرای طرح توسعه آبزی پروری در حوزه آبریز رودخانه ارس و سرشاخه های اصلی با سازمانهای مختلف از جمله محیط زیست، مرزبانی، دامپزشکی و ... هماهنگی های لازم بعمل آمده و از سازمان آب منطقه ای استان طی جلسات مختلف کارشناسی و با حضور مجموعه کارشناسان مرتبط بعد از مطالعات کامل پروژه مجوز حفر 300 حلقه چاه  مورد تصویب قرار گرفت و از سال 1389 فاز اجرائی پروژه در منطقه شروع شده است.

 قاسم جعفروند در ادامه در مورد اقدامات و برنامه های در دست اجرای این طرح گفت: از جمله طرح های اولویت دار و مهم در جریان این مدیریت طرح پرورش ماهی در حاشیه رودخانه ارس در محدوده شهرستان های جلفا و خداآفرین با حفر چاه سطحی به ظرفیت 6 هزار تن انواع ماهیان پرورشی می باشد که تاکنون 16 مورد پروژه 20 تنی انفرادی به بهره برداری رسیده و 11 مورد دیگر نیز در مرحله تاسیس بوده و 64 متقاضی در مراحل تکمیل پرونده هستند.

وی افزود: طرح بزرگ 70 واحدی پرورش ماهی قزل آلا در حاشیه اراضی منطقه آزاد تجاری ارس در شهرستان جلفا با تناژ 1400 تن و همچنین در شهرستان خدافرین طرح جامع شرکت خوشه صبا شامل پروژه 125 تنی پرورش ماهی قزل آلا و 125 تنی ماهی کپور، 125 تنی ماهیان خاویاری و تکثیر و تولید 6 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در شرف تاسیس است.

 جعفروند افزود: برای سرعت بخشیدن به امر سرمایه گذاری در بخش شیلات و امور آبزیان در سال 98 برای معرفی مناطق مستعد به متقاضیان سرمایه گذاری و تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری در این بخش، این مدیریت با هماهنگی سایر ادارات و ارگانهای مرتبط کار شناسایی 51 مورد منطقه مستعد برای سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری درحاشیه رودخانه مرزی ارس به وسعت 590 هکتار در شهرستان جلفا  مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

وی در انتها از افراد حقیقی و حقوقی علاقمند به سرمایه گذاری در این طرح درخواست کرد با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جلفا و یا مدیریت شیلات و امور آبزیان استان از فرصت بوجود آمده برای فعالیت اقتصادی استفاده نمایند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید