Iranian Agriculture News Agency

بازه 15 روزه فرآیند صدور مجوز برای احداث و ایجاد واحدهای دامپروری صنعتی و نیمه صنعتی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: فرآیند صدور مجوز برای احداث و ایجاد واحدهای دامپروری صنعتی و نیمه صنعتی، حداقل 15 روز و حداکثر 30 روز زمان می برد.

بازه 15 روزه فرآیند صدور مجوز برای احداث و ایجاد واحدهای دامپروری صنعتی و نیمه صنعتی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حبیب شریفیان در گفتگو با بخش ائل سوزی واحد خبر و اطلاعات صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی شبکه سهند، ضمن بیان این مطلب افزود: فرآیند صدور مجوز برای واحدهای دامپروری صنعتی و نیمه صنعتی توسط سازمان نظام مهندسی صورت می گیرد.

وی، ادامه داد: برابر قوانین و مقررات مصوب، ما مکلف هستیم تا در فرآیند صدور مجوز از دستگاههای متولی سایر منابع از جمله سازمان آب منطقه ای، اداره کل محیط زیست، شهرداری ها، سازمان مسکن، سازمان میراث فرهنگی و در مجموع از 7 دستگاه دخیل در این امر استعلام کنیم. 

 شریفیان، افزود: این استعلام ها گاهاً در بعضی از مباحث مخصوصاً بحث آب به دلیل محدودیت در منابع آبی استان به مشکل برخورد نموده و زمانبر می شود؛ اگر جواب استعلامها توسط متقاضیان در بازه زمانی کوتاه ارائه گردد، موافقت اصولی تا صدور مجوز تاسیس حداکثر در 30 روز انجام می شود.

وی، اظهار نمود: خوشبختانه در شورای برنامه ریزی استان مصوبه ای تصویب و ابلاغ شده است تا زمان مشخصی برای پاسخ به استعلام‌ها تعیین شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان در رابطه با عدم پرداخت تسهیلات بانکی به طرحها و پروژه هایی که موافقت های اولیه و اصولی برای اجرایی کردن طرحها صادر شده است، گفت: وزارت جهادکشاورزی در صدور مجوزها هم نقش حاکمیتی و نظارتی و هم نقش اجرایی برعهده دارد، ولی با توجه به محدودیت منابع مالی دولت در سطح کلان کشوری و رشد قیمت ایجاد واحدها؛ سالانه سطح ارائه خدمات و منابع مالی تخصیصی با محدودیت مواجه می شود.

 شریفیان در پایان سخنان خود به بهره برداران و سرمایه گذاران بخش کشاورزی توصیه کرد: نباید تمام سرمایه گذاری ها منوط به کمک های دولتی و تسهیلات بانکی باشد، چون تسهیلات دریافتی در واحدهای دامپروری صنعتی و نیمه صنعتی بابت ساخت و ساز و هزینه های جاری بصورت توام نمی تواند برای تولید مقرون به صرفه و اقتصادی باشد و با کوچکترین اشتباه محاسباتی و مدیریتی به ضرر و زیان متقاضیان تمام می شود. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید