Iranian Agriculture News Agency

افتتاح طرح آبیاری کم فشار 12 کیلومتری در روستای جراغیل شهرستان آذرشهر

مدیر ­جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر از افتتاح طرح آبیاری کم فشار(لوله گذاری) به 12 کیلومتر و با سطح پایاب 177.7 هکتار در سومین روز از ایام الله مبارک دهه فجر 98 در روستای جراغیل این شهرستان خبر داد.

افتتاح طرح آبیاری کم فشار 12 کیلومتری در روستای جراغیل شهرستان آذرشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،   مجید حسنی در مراسم افتتاح این طرح که با حضور  کامران یوسفی راد مدیر آب و خاک امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان،  الهیاری فرماندار شهرستان آذرشهر و  وحید کاظم زاده رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: برای بهره­برداری از این طرح 21 هزار و 180 میلیون ریال هزینه گردیده که 18 هزار میلیون ریال آن یارانه بلاعوض دولتی و 3 هزار و 180 میلیون ریال مشارکت و خودیاری بهره برداران می باشد.

مدیر آب و خاک امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان نیز با تأکید بر لزوم گسترش اجرای پروژه های آبیاری کم فشار در این شهرستان گفت: افتتاح این گونه طرح ها باعث صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، افزایش سطح زیرکشت، افزایش سطح درآمد روستاییان، ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی و باعث ایجاد رونق تولید در سطح شهرستان می­شود.

یوسفی راد استفاده بهینه از منابع آبی موجود، تسهیل در آبرسانی به اراضی پایاب، افزایش راندمان انتقال آب، کاهش نیروی کار در مسیر انتقال و جلوگیری از انتقال بذور علف های هرز به مزارع را از اهداف پروژه دانست.

گفتنی است این پروژه با کارفرمایی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، نظارت شرکت مهندسین مشاور ساروج بنای آذربایجان و پیمانکاری شرکت آلتین آب راه آذربایجان اجرا و به بهره برداری رسیده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید