Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت سازمان شیلات ایران: طبخ تخصصی و ویژه آبزیان تبریز در کشور بی سابقه است

پخت ماهی روی سنگ در تبریز برای نخستین بار در کشور

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: طبخ تخصصی و ویژه آبزیان تبریز در این سطح، در کشور بی سابقه بوده و حتی در استانهای ساحلی کشورمان، رستورانی که در این وسعت که منحصراً به طبخ و سرو ماهی بپردازد وجود ندارد.

پخت ماهی روی سنگ در تبریز برای نخستین بار در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، عیسی گلشاهی در مراسم افتتاح فاز دو رستوران ماهی خوب تبریز که با حضور  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، بهروز مهدوی فرماندار تبریز و جمعی از مدیران استان برگزار شد با بیان اینکه این رستوران برای نخستین بار در کشور به پخت ماهی روی سنگ پرداخته است گفت: طبخ تخصصی و ویژه آبزیان در این سطح در کشور بی سابقه  بود و حتی در استانهای ساحلی کشورمان، رستورانی که در این وسعت که منحصراً به طبخ و سرو ماهی بپردازد وجود ندارد.

وی سرانه مصرف آبزیان را در سطح کشور ۱۲.۱ کیلوگرم و در استان آذربایجان شرقی 7 کیلوگرم دانست و افزود: رشد مصرف سرانه در سال های اخیر چشمگیر بوده است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران افزود: مطابق برنامه‌ای که در شیلات در نظر گرفته ‌شده می‌خواهیم ۳۰ درصد از پروتئین سالانه مردم را از آبزیان تأمین کنیم و هدف دوم ما رسیدن به میانگین جهانی بوده که این میزان ۲۰ کیلوگرم در سال است.

وی با بیان اینکه کشورمان از ظرفیت های بسیار خوبی به لحاظ تولید و صادرات در حوزه شیلات، آبزی پروری، صید و صیادی و فرآورده های شیلاتی برخوردار است افزود: با توجه به این ظرفیت ها کشور می تواند یک سبد کالایی بسیار متنوع و گوناگونی صاحب باشد و به لحاظ حضور در بازارهای جهانی و به نیازهای که دراین بازارها وجود دارد پاسخگو باشد و ظرفیت های شیلاتی می تواند اشتغال، تولید و ارزآوری قابل توجهی برای کشور داشته باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز یکی از راه های افزایش مصرف ماهی را تنوع بخشی در تهیه غذاهای مختلف با این محصول سالم و مغذی دانست و افزود: به خاطر فرهنگ سازی های انجام شده شاهد افزایش مصرف ماهی در استان هستیم.

اکبر فتحی با بیان اینکه نوع تغذیه، تأثیر مهمی در سلامت انسان دارد افزود: گروهی از مواد غذایی که تأثیر مهمی در سلامت انسان و پیشگیری از بیماری ها دارند، ماهی و آبزیان هستند .

وی با بیان اینکه یکی از راه های افزایش مصرف ماهی تنوع بخشی در تهیه غذاهای مختلف با این محصول سالم و مغذی است گفت: با عنایت به اهمیت مصرف ماهی وآبزیان در ارتقاء سلامت افراد جامعه و به یمن رونمائی از "استیک سنگ" که برای اولین بار در ایران توسط رستوران طبخ ماهی و آبزیان تبریز  ایجاد شده است لازم می دانم از زحمات ارزشمند مدیر و کارآفرین جوان این مجموعه که اسباب اشتغال مستقیم بیش از 100 نفر را فراهم نموده است صمیمانه تقدیر وتشکر کنم.

گفتی است به دنبال افتتاح فاز دو این مجموعه بی نظیر و منحصر به فرد در کشور، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اهدای لوحی از تلاش و خدمات آقای خادم حقیقی مدیر رستوران تقدیر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید