Iranian Agriculture News Agency

دام‌هایی که پلاک کوبی و هویت دار نشوند، بعد از 15 بهمن ماه 98 مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: از تاریخ 15 بهمن 98 ممنوعیت حمل دام ‌های فاقد پلاک اجرا می‌شود و در صورت مشاهده حمل دام های فاقد پلاک، برابر قانون برخورد قضائی خواهد شد و دام های بدون پلاک مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند.

دام‌هایی که پلاک کوبی و هویت دار نشوند، بعد از 15 بهمن ماه 98 مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حبیب شریفیان در حاشیه بازدید از سایت کشاورزی و برخی واحدهای تولیدی و دامداری شهرستان مرند، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان و جهاد کشاورزی شهرستان مرند از هر سرمایه گذاری معقول و مطلوب در این شهرستان و استان حمایت می‌کند.

وی افزود: سرمایه گذاری‌هایی که بعد از بهره برداری، منجر به رونق تولید و ایجاد اشتغال و افزایش بهره شغلی در حوزه کشاورزی شود، به جد مورد حمایت جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح پلاک گذاری و هویت دار کردن دام‌های سنگین اذعان داشت: برای جلوگیری از قاچاق دام زنده از کشور، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شیوه نامه‌ای را تنظیم کرد که در دی ماه ۹۷ در هیأت دولت تصویب و اواخر سال گذشته ابلاغ شد.

 شریفیان افزود: بر اساس این شیوه نامه ۵ ماده‌ای، چنانچه دام‌های کشور بعد از 15 بهمن ماه 98، هویت دار نشوند، مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند.

گفتنی است،  شهرام شفیعی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی به همراه  هاشمی مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از سایت کشاورزی شهرستان مرند بازدید کردند.

همچنین شریفیان معاون بهبود تولیدات دامی، رشتچی زاده دبیر کمسیون صدور پروانه سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، به همراه رحمانی مدیر جهاد کشاورزی مرند و نیک نفس بخشدار بخش مرکزی شهرستان مرند با حضور در روستای «اسداغی» از دامداری‌های غیرصنعتی فاقد پروانه این روستا همچنین دامداری‌های حومه شهرستان مرند (شهید چرمی) بازدید کرده و مسائل و مشکلات صدور پروانه آنها را بررسی کردند.

گفتنی است پیرو قانون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و و مصوبات ابلاغی در خصوص ممنوعیت بارگیری، حمل و تردد و کشتار دام‌های فاقد پلاک بین استانها؛ از تاریخ 15 بهمن 98 خورشیدی تمام بهره‌برداران اعم از دامداران، دامپروران، چوبداران و صاحبان کشتارگاه‌های دام باید از حملِ هرگونه دام‌های فاقد پلاک بین استانها پرهیز کنند بر اساس این ابلاغیه، قانون فوق از تاریخ یادشده به اجرا در خواهد آمد و در صورت مشاهده حمل دام‌های فاقد پلاک، با خاطیان، برابر قانون برخورد قضائی می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید