Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

اهلیّت و قابلیت‌های فنی و اقتصادی سرمایه گذاران در واگذاری شهرک‌های گلخانه ای مدنظر قرار گیرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در واگذاری شهرک های گلخانه ای به سرمایه گذاران متقاضی ، بایستی اهلیّت و قابلیت های فنی و اقتصادی متقاضیان مدنظر قرار گیرد.

اهلیّت و قابلیت‌های فنی و اقتصادی سرمایه گذاران در واگذاری شهرک‌های گلخانه ای مدنظر قرار گیرد

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: در واگذاری شهرک های گلخانه ای باید از ظرفیت افراد سرمایه گذار در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال به نحو احسن استفاده نمائیم.

وی افزود: فلسفه احداث شهرکهای کشاورزی اعم از گلخانه ای و دامی که زیرساختهای آنها با اعتبارات دولتی و در اراضی ملی احداث و راه اندازی می شوند جذب سرمایه گذار جهت ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان کشاورزی دراستانها و شهرستانهای مختلف می باشد تا بتوانند هم در دامپروری و هم تولید محصولات گلخانه ای به فعالیت مشغول شوند. 

 فتحی، افزود: در یک سال اخیر روند توسعه شهرکهای گلخانه ای سیر صعودی پیدا کرده است، ما این امر مبارک را به فال نیک می گیریم و از سرمایه گذاران محترم سپاسگزاریم که وارد عرصه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بخصوص تولید محصولات گلخانه ای شده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ابراز امیدواری کرد تا شهرکهای گلخانه ای واگذار شده در شهرستانهای کلیبر، ملکان و عجب شیر در یک سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسند.

وی در خصوص وضعیت فعلی شهرکهای گلخانه ای استان اظهار نمود: با در نظر گرفتن نکته نظرات مفید و راهگشای دکتر بهبودی رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی و با عنایت به پتانسیل و استعدادهای استان باید سرمایه گذاران بخش را به سمت و سویی سوق دهیم تا هم از ضرر و زیان سرمایه گذاران و هم از متضرر شدن بخش کشاورزی استان جلوگیری نمائیم.

 فتحی با اشاره به لزوم توسعه اقتصادی و کشاورزی کشور و استان، عنوان کرد: منبعد توسعه بخش کشاورزی باید براساس نیاز بازار برنامه ریزی و مدیریت شود، بایستی تولیدات کشاورزی طبق ذائقه مصرف کنندگان و جامعه هدف تولید و به بازار عرضه گردد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: تولید در محیط های کنترل شده و بسته، مزایای زیادی از جمله صرفه جویی در منابع بخصوص منابع آبی را در بر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی، تصریح کرد: گیاهان دارویی از گذشته های دور در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفت، با توجه به افزایش جمعیت و جلوگیری از تخریب مزارع، زراعی سازی گیاهان دارویی یک ضرورت است.

فتحی در پایان کشاورزی قراردادی را بهترین روش برای کشت گیاهان دارویی در راستای تامین نیاز بازار و تقاضا محور دانست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید