Iranian Agriculture News Agency

پلاک‌کوبی حدود 13هزار راس دام در شهرستان اسکو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو از پلاک کوبی حدود 13هزار راس دام در شهرستان اسکو خبر داد.

پلاک‌کوبی حدود 13هزار راس دام در شهرستان اسکو

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رضا انوری در بازدید از روند اجرایی طرح پلاک کوبی و هویت دار کردن دام‌های سنگین و سبک ضمن بیان این خبر گفت: از ابتدای تیر ماه سالجاری طرح هویت گذاری دام در این شهرستان آغاز و تاکنون بیش از 13 هزار راس دام سنگین و دام سبک پلاک کوبی شده است و این امر با نظارت کارشناسان اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت از سوی عوامل شرکت‌های تعاونی در حال انجام است.

وی افزود: با عنایت به الزامی بودن این طرح، دامداران برای هویت‌گذاری دام‌های سبک شامل گوسفند و بز و دام های سنگین شامل گاو، گوساله و تک سمی‌ها، تا آخر اسفند ماه سال جاری فرصت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو با بیان اینکه هویت‌گذاری دام‌ها، مانع از قاچاق دام زنده، بروزرسانی آمار دام شهرستان و ساماندهی نهاده‌های یارانه دار دامی می گردد افزود: ارائه هرگونه خدمات به دامداران شامل تسهیلات بانکی، توزیع نهاده‌های دامی، خدمات بیمه‌ای، صدور و یا تمدید هرگونه پروانه صنفی دامداری داخل روستا و یا دامداری‌های نیمه‌صنعتی و صنعتی دارای پروانه بهره برداری خارج روستا منوط به انجام پلاک کوبی و هویت دار کردن دام است .

 انوری افزود: تاکنون حدود 95 درصد از کل جمعیت دام سنگین و سبک شهرستان هویت‌گذاری شده و حدود 11 هزار راس در سامانه هویت گذاری دام ثبت شده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید