Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزشی مدیریت آب در روستاها ویژه آموزش دهیاران در شهرستان بناب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از برگزاری دوره آموزشی مدیریت آب در روستاها ویژه آموزش دهیاران در شهرستان بناب خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی مدیریت آب در روستاها ویژه آموزش دهیاران در شهرستان بناب

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، روح الله خیری در گفتگو با خبرنگاران  ضمن اظهار این مطلب افزود: کمبود منابع آب و افزایش روزافزون تقاضا برای آب که ناشی از افزایش جمعیت می باشد، باعث ایجاد بحران های گسترده در زمینه آب شده است. با توجه به اینکه بالاترین میزان مصرف آب در اکثر کشورها از جمله ایران در بخش کشاورزی می باشد، نیاز به یک رهیافت جدید برای مدیریت بهینه آب در بخش کشاورزی بدیهی به نظر می رسد.

وی ادامه داد: در این بین مشارکت کشاورزان در مدیریت آبیاری علاوه بر کاهش هزینه های مالی دولت، باعث افزایش مسئولیت پذیری کشاورزان و مشارکت در نگهداری، استفاده از زیرساختها و ارتقای بهره‌وری آب می‌شود که بهره مندی از وجود دهیاران به‌عنوان برنامه ریزان جوامع روستایی در راستای آموزش و تغییر نگرش کشاورزان می تواند بسیار موثر باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب افزود: در این راستا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بناب با همکاری دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری در خصوص آموزش دهیاران، اقدام به برگزاری دوره آموزشی مدیریت آب در روستاها کرد.

وی با بیان اینکه دوره مذکور در محل فرمانداری شهرستان با حضور دهیاران روستاهای شهرستان و با مربیگری شیخ محمدی برگزار شد، ادامه داد: مربی این دوره مطالب آموزشی را به صورت جامع و کاربردی برای دهیاران در قالب پاورپوینت  ارائه و در خصوص وضعیت منابع آب شیرین کشور، آبیاری و انواع آن، رعایت الگوی بهینه کشت، توسعه گلخانه ها، طرح های آبخیزداری و آبخوان داری و تجهیز و نوسازی اراضی توضیحات مبسوطی را ارائه نمود و دهیاران نیز سوالات خود را در این زمینه مطرح و به بحث و تبادل اطلاعات پرداختند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید