Iranian Agriculture News Agency

شایعه آلوده بودن شیرهای پاستوریزه دروغ محض است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی باید به دنبال ارائه راهکارها و روش های مقابله با مخاطرات کشاورزی باشیم.

شایعه آلوده بودن شیرهای پاستوریزه دروغ محض است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، فیروز باقرزاده در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی، یکی از کارگروه‌های مهم بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اطلاعیه ها و هشدارهای صادر شده از طرف اداره کل هواشناسی استان، ادامه داد: این توانمندی هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی وجود دارد، همکاران اجرایی، همکاران علمی و تحقیقاتی در مرکز تحقیقات، موسسه بیوتکنولوژی و دانشگاه‌ها باید به طور جدی در این عرصه وارد شوند تا بتوانیم مسائل و مشکلات موجود در این حوزه را به نحو احسن مدیریت کنیم. 

باقرزاده افزود: بخش کشاورزی شامل آموزش، ترویج، و بخش های تخصصی اجرائی است که باید به‌منظور تحقق اهداف و برنامه های بخش از توانمندی‌های تشکل‌ها، اتحادیه‌ها ، تعاونی‌ها و شرکت های دانش بنیان استفاده کرد که در این خصوص سازمان تعاون روستائی استان وظیفه مهمی را عهده‌دار است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به این موضوع که تشکل‌ها و اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کشاورزی دارای اساسنامه، شرح وظایف و چارچوب قانونی هستند، اظهار نمود: توزیع نهاده های دامی یکی از وظایف این تشکلها و تعاونیها می باشد، در چارچوب قانون و طبق اساسنامه های مربوطه تکالیف عمده دیگری نیز برعهده این تشکلها است که بایستی در انجام آن کوشا باشند.

وی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی نیز گفت: رصد و کنترل واحدهای دام و طیور بابت تحت پوشش قراردادن واحدهای تولیدی خود اعم از واحدهای دامداری، مرغداری‌های گوشتی و تخمی از رسالت‌های اصلی تشکل‌ها و اتحادیه های دام و طیور است.

باقرزاده با اشاره به شایعه طرح شده در فضای مجازی مبنی بر آلوده بودن شیرهای پاستوریزه تولید شده در کشور و سرطان زا بودن آنها، تصریح کرد: این شایعه دروغ محض بوده و صحت ندارد، موضوع وجود آفلاتوکسین در شیرهای پاستوریزه با توجه به پروسه جمع آوری شیر، کنترل و نظارت بر تغذیه دام و طیور و کنترل و نظارت بر فرآیند صنایع تبدیلی شیر که تحت نظارت کارشناسان و متخصصین این امر است در حد صفر است و ارائه اینگونه مطالب از رسانه ملی، غیرتخصصی، غیرعلمی و ضد تولید ملی است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی مبنی بر افزایش دما در اسفندماه سالجاری، از معاونت های تخصصی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان درخواست کرد تا تمهیدات علمی ، فنی و آموزشی  را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

 

 

               

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید