Iranian Agriculture News Agency

جذب 88.4 درصد از اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون در استان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: حذف بوروکراسی های زائد و تسهیل در روند صدور مجوزها در بخش کشاورزی استان منجر به سرمایه گذاری بیشتر، بهتر و سریع تر در این بخش خواهد شد.

جذب 88.4 درصد از اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه شورای مدیران که با حضور معاونین، مدیران ستادی و مدیران شهرستان در محل مجتمع فرهنگی رفاهی شهید کسایی تبریز برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: حذف بوروکراسی های زائد در بخش کشاورزی استان منجر به سرمایه گذاری بیشتر، بهتر و سریع تر در این بخش خواهد شد و در نهایت به توسعه و پیشرفت روزافزون استان آذربایجان شرقی خواهد انجامید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به کشت کلزا در برخی از شهرستانهای استان در خصوص تولیدات گیاهی گفت: ما به عنوان متولیان بخش کشاورزی استان مکلفیم تا با بازدیدهای مداوم از مزارع کلزا، ارائه راهنمایی و آموزش های لازم در خصوص مراقبت و محافظت از مزارع به کشاورزان در برابر سرمازدگی و سایر مخاطرات طبیعی، اطلاع رسانی به موقع به مراجع ذیصلاح در صورت وقوع حوادث و تامین سوخت لازم برای واحدهای تولیدی در راستای بهبود و مراقبت بهینه و ساماندهی واحدهای تولیدی کشاورزی گام برداریم.

وی پایش و رصد واحدهای تولیدی کشاورزی اعم از گلخانه ها، واحدهای دامپروری، مرغداری و زنبورداری را ضروری و تنظیم و تدوین تقویم زمانی مناسب برای مراقبت های بموقع از این واحدها و افزایش تولید حیاتی دانست.

فتحی با اشاره به رسیدن فصل چالکود تاکید کرد: تغذیه باغات در زمان مناسب، تاثیر مطلوبی در افزایش متوسط عملکرد در واحد سطح دارد، این مهم در باغات می تواند با هدایت و راهنمایی های فنی مهندسی توسط کارشناسان پهنه و کارشناسان بخش خصوصی که در قالب مراکز خدمات غیردولتی، شرکتهای خدمات فنی مهندسی یا در قالب کلنیک های گیاه پزشکی نمود یافته و مشغول فعالیت می باشند به نحو احسن انجام پذیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر تامین بموقع کود سرک گفت: در سالجاری در استان آذربایجان شرقی  به میزان 88.4 درصد از اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون به مبلغ 724 میلیارد ریال جذب و مورد بهره برداری قرار گرفته است، با توجه به ازدیاد متقاضیان ادوات و ماشین آلات کشاورزی، بایستی در زمان مناسب به درخواست های متقاضیان تراکتور و سایر ادوات کشاورزی پس از رفع موانع و مشکلات احتمالی جواب مثبت پاسخ داده شود.

وی با اشاره به اقدامات مفید انجام شده در شهرستانهای هریس، شبستر، جلفا، کلیبر و سراب در راستای توسعه کشت در گلخانه ها، اظهار کرد: شهرستان میانه از ظرفیت بالقوه ای جهت کشت در محیط های بسته و گلخانه ای برخوردار است، باید توسعه مجتمع های گلخانه ای در شهرستان میانه در دستور کار مدیریت جهادکشاورزی شهرستان قرار گیرد.

فتحی تامین نهاده های دامی را از اولویت های اصلی معاونت بهبود تولیدات دامی دانست و تاکید کرد: سامانه بازارگاه بایستی بیش از پیش در جهت تامین انواع نهاده های دامی ترویج گردد تا کشاورزان و بهره برداران کشاورزی از طریق سامانه بازارگاه اقدام به ثبت سفارش و تامین نهاده مورد نیاز خود اقدام کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، ساماندهی مرغداری های غیرمجاز در سطح آذربایجان شرقی را یکی دیگر از برنامه های اولویت دار معاونت بهبود تولیدات دامی برشمرد و خواستار تلاش مضاعف معاونت تولیدات دامی در این راستا شد.

وی در ارتباط با بیمه محصولات کشاورزی گفت: تعامل بیشتر معاونین، مدیران ستادی و مدیران شهرستان با صندوق بیمه محصولات کشاورزی، تاثیر چشمگیری در کاهش خسارات، چالش ها و ریسک کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی خواهد داشت لذا باید ارتباط تنگاتنگی بین سازمان و صندوق بیمه برقرار باشد. ضروریست در فرصت باقیمانده سطح پوشش محصولات زراعی و دامی در امر بیمه افزایش یابد.

فتحی عنوان کرد: رفع تداخل پلاکات ثبتی کماکان در اولویت های اساسی سازمان جهادکشاورزی و مدیریت امور اراضی قرار دارد و همچنان به حل مشکلات موجود در این عرصه کمک شایانی می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وجود اعتبارات کافی در راستای توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار در سطح استان، به مدیران ستادی و شهرستانها تاکید کرد که هرچه بیشتر در راستای توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان تلاش کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید