Iranian Agriculture News Agency

اطلاعیه اداره کل استاندارد استان در مورد شایعه آلودگی سمی شیرهای پاستوریزه

اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی اطلاعیه ای در خصوص شایعاتی که در خصوص شیر های پاستوریزه در فضای مجازی در حال انتشار است صادر کرد.

اطلاعیه اداره کل استاندارد استان در مورد شایعه آلودگی سمی شیرهای پاستوریزه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، در این اطلاعیه آمده است:

بر اساس استاندارد ملی ۹۳ ، شیرهای پاستوریزه باید از نظر سم قارچی آفلاتوکسینm1 کنترل و آزمایش شوند . بر همین اساس کلیه واحدها تولیدی موظف به تست و کنترل این فاکتور در شیرهای خام دریافتی بوده و مستندات آن را به اداره استاندارد ارائه می‌کنند . به عنوان مثال واحد تولیدی پگاه تبریز که روزانه به طور متوسط ۲۵۰ تن شیر خام دریافت می کند ، از طریق کیتهای تست آفلاتوکسین همه محموله های شیر خام را مورد آزمون قرار می دهد .  علاوه بر آن  سازمان ملی  استاندارد به طور منظم از واحدهای تولیدی و سطح بازار نمونه برداری و آزمون انجام می دهد که هیچ موردی از آفلاتوکسین m1 گزارش نشده است .

این اداره کل به عموم شهروندان عزیز در خصوص سلامت شیرهای پاستوریزه و استریلیزه بسته بندی شده، اطمینان خاطر داده و تاکید می نماید که این گونه جو سازی ها و شایعه پراکنی ها اساس علمی و واقعی نداشته و هدفی جز تخریب صنعت لبنیات و تشویش اذهان عمومی و تهدید امنیت غذایی جامعه ندارند . مجددا خاطر نشان می‌کند اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی نظارت دقیق بر محصولات غذایی و مخصوصا لبنیات پاستوریزه اعمال کرده و با جدیت ،  وظایف محوله در خصوص نظارت و تضمین سلامت غذایی را انجام می دهد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید