Iranian Agriculture News Agency

کارشناسان پهنه باید پاسخگوی مسائل و مشکلات کشاورزان در حوزه تحت پوشش خود باشند

قائم مقام معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از 90 درصد مسائل ثبت اطلاعات و مدیریت داده های کشاورزی در سامانه پهنه بندی مربوط به شهرستان‌هاست.

کارشناسان پهنه باید پاسخگوی مسائل و مشکلات کشاورزان در حوزه تحت پوشش خود باشند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، نادر زارع تالی در جلسه منطقه ای که در خصوص بررسی آخرین وضعیت ثبت قطعات، سطح زیرکشت زراعت و باغ، عملکرد بیمه محصولات کشاورزی، وضعیت جذب تسهیلات سیل در مدیریت شهرستان مرند برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: این جلسه با حضور مدیران و کارشناسان پهنه شهرستان مرند، شبستر و جلفا تشکیل گردید و کلیه مسائل و مشکلات مربوط به مدیریت داده های کشاورزی، بیمه محصولات و تسهیلات سیل از شهرستان ها جمع‌بندی و از طریق مدیریت های تخصصی پیگیری می شوند .

وی با بیان اینکه کارشناسان پهنه باید پاسخگوی مسائل و مشکلات کشاورزان در حوزه تحت پوشش خود باشند و در کلیه مواردی که مربوط به بخش کشاورزی است باید احساس مسئولیت کنند ادامه داد: به عنوان نمونه، بذری که شرکت تولید کننده  بذر در منطقه توزیع نموده اگر به بدسبزی دچار شود و یا اصلاً سبز نشود باید کارشناس پهنه آن را بررسی نموده و گزارش آن را به مسئولین ذیربط منعکس یا در مورد بیمه محصولات کشاورزی، اگر خساراتی از قبیل سیل، تگرگ ، سرمازدگی و یا سایر عوامل قهری متوجه کشاورزان شود باید تا آخرین مرحله که مربوط به پرداخت خسارت به کشاورزان است پیگیری کنند.

مهندس زارع تالی با بیان اینکه سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی در راستای دستیابی به اطلاعات دقیق بهره برداران در کلیه زیربخش ها از جمله زراعت، باغبانی ، شیلات و آبزیان، دام و طیور و صنایع کشاورزی و... می باشد، افزود: این سامانه در واقع شناخت بهره برداران در منطقه از جمله تعداد و سطح زیرکشت قطعات و تولید محصولات بخش کشاورزی است که می توان تولید انواع محصولات را در منطقه برنامه ریزی نمود.

قائم مقام معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از 4 سال از اجرای طرح پهنه بندی می گذرد کارشناسی موفق است که ارتباط صمیمی با بهره بردار داشته باشد و با نظر کارشناسی، آمار ارائه شده را تجزیه و تحلیل نموده و درست آن را در سامانه ثبت نماید و اگر احیاناً کارشناسی در این خصوص سهل انگاری نماید نمی تواند آمار صحیحی از بهره برداران بدست آورد.

وی با بیان اینکه اعتبارات سیل تخصیصی به شهرستان ها به پروژه های عام المنفعه و عمومی اختصاص می یابد و در این خصوص شهرستان ها بایستی در جذب اعتبارات تلاش نمایند ادامه داد: در مورد تکمیل پرونده و تهیه لیست بهره برداران و معرفی به بانک های عامل و انتخاب نمایندگان مالی، واریز مبالغ به حساب نمایندگان و اجرای به موقع پروژه و نظارت بر آن را پیگیری نموده و اقدامات لازم انجام دهند.                                                                                                                                                                                                                                                              

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید