Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی:

38500 هکتار از اراضی اهر به کاشت پائیزه سال زراعی 99-98 اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از اتمام کاشت پائیزه سال زراعی 99-98 در این شهرستان خبر داد.

 38500 هکتار از اراضی اهر به کاشت پائیزه سال زراعی 99-98 اختصاص یافت

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس محمد اسدی ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل زراعی و بارش های نسبی و منطقه ای کشت پائیزه سال زراعی 99-98 با توجه به زمانهای بارندگی تا پایان آبان ماه ادامه یافت.

وی اظهار داشت: با توجه به شرائط آب و هوائی امسال و بارش مناسب و به موقع، اراضی سطح زیرکشت شهرستان بصورت هیرم کاری کشت گردیده است و جمعاً سی و هفت هزار هکتار از اراضی به کشت گندم (آبی و دیم)، 1500 هکتار به کشت جو (آبی ودیم ) اختصاص یافته است که از این میزان یازده هزار و 500 هکتار بصورت مکانیزه کشت شده است.

 مهندس اسدی ادامه داد: با توجه به آمار ارائه شده وضعیت فعلی زراعت شهرستان با عنایت به کشت ارقام آذر 2، رصد و سرداری و صدرا و بارش باران در اراضی دیم و پیشگام  و میهن در اراضی نیمه آبی مناسب می باشد. 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر افزود: علاوه بر ارقام ذکر شده، امسال رقم گندم صدرا و واران در اراضی دیم و رقم جوانصار برای اولین بار در راستای تغییر بذر دیم در شهرستان کشت گردیده است.

وی ضمن اعلام آمار زراعت موجود در این شهرستان و پتانسیل تولید بالای اراضی در شهرستان اهر، گفت: امسال در این راستا تاکنون بیش از یکهزار و 325 تن کود شیمیایی و 465 تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان شهرستان توزیع گردیده است.

 مهندس اسدی اظهار کرد: طرح pvs در اراضی قابل کشت در روستاهای چشمه وزان از بخش مرکزی با همکاری مرکز تحقیقات دیم مراغه اجرا شده است که در این طرح 5 رقم بذر گندم دیم (وران، صدرا، هشترود، هما، باران) در شرایط خود کشاورزان کشت گردیده و در نهایت ارقام مناسب توسط کشاورزان و همکاری محققین و کارشناسان انتخاب خواهد شد. 

                                                    

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید