Iranian Agriculture News Agency

اعطای نشان حد مجاز آلاینده‌ها به محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی

اولین جلسه کمیته بررسی و اعطای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی و در اداره کل استاندارد این استان تشکیل شد .

اعطای نشان حد مجاز آلاینده‌ها به محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، در این جلسه که با حضور  ساسان فرشی حق‌رو، مدیر کل استاندارد استان، فرزانه مشتاقی رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهادکشاورزی استان ، نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و اعضای کمیته علائم استاندارد استان برگزار شد، حد مجاز آلاینده های محصولات کشاورزی 4 پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

فرشی حق‌رو در خصوص مراحل بررسی پرونده ها گفت: این پرونده ها مراحل مختلف کنترل و کنترل کیفی دارد که از طرف سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، سازمان نظام مهندسی ، اداره کل محیط زیست بررسی می شوند و جهت بررسی تکمیلی تر و جمع بندی نهایی به اولین جلسه کمیته بررسی و اعطای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی و در اداره کل استاندارد این استان تشکیل شد .

وی افزود: پس از انجام آزمایشات مختلف روی محصول تقاضا شده اگر میزان آلاینده های آن محصول در حد مجاز بوده و با استاندارهای ملی مطابقت داشته باشد به آن محصول کشاورزی پروانه کاربرد و نشان حد مجاز آلاینده ها اعطا می شود .

فرشی حق‌رو ادامه داد: مدت اعتبار این پروانه 3 سال است و در طول این مدت بعد از اخذ پروانه حداقل سالی یکبار توسط شرکت بازرسی نمونه برداری و بازرسی های لازم انجام می شود و گزارشات مربوطه به سازمان جهادکشاورزی ارسال می‌شود.

وی افزود: همچنین مدیر کنترل کیفیت سالی دوبار گزارشات را به سازمان جهادکشاورزی و اداره کل استاتدارد ارسال می کند.

مدیرکل استاندارد استان اظهار امیدواری کرد در صورت سوق یافتن تولید کنندگان به این موضوع در آینده ای نه چندانن دور شاهد تولید محصولات کشاورزی ارگانیک و سالم در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید