Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه شورای پدافندغیرعامل وکمیته پیشگیری ازبیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ملکان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ملکان از برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل (قرارگاه زیستی) و کمیته پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ملکان خبر داد.

برگزاری جلسه شورای پدافندغیرعامل وکمیته پیشگیری ازبیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ملکان

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، دکتر فراز احمدی با اعلام این خبر افزود: این جلسه با حضور مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی و همچنین مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان ملکان برگزار گردید و طی این جلسه در خصوص اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان راهکارهای مناسبی ارائه گردید، از جمله، لزوم واکسیناسیون بر علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای تخمگذار و مرغ مادر و همچنین بیمه نمودن واحدهای مرغداری جهت جلوگیری از وقوع هر گونه خسارات جبران ناپذیر به تمامی مرغداران پیشنهاد گردید.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در این جلسه ملاحظات پدافند غیرعامل را نوعی سرمایه‌گذاری جهت پیشگیری از آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها ذکر کرد.

مهندس آقایی، رسالت اصلی پدافند غیرعامل را حفاظت از زیرساخت ها و منابع انسانی بیان کرده و نوع تغذیه و امنیت غذایی را یکی از مولفه های اصلی سلامت جامعه معرفی و همکاری و تعامل تمامی ادارات در این زمینه را درخواست نمود.

مدیرکل دامپزشکی استان نیز با اشاره به اهمیت غذایی جامعه و نقش مهم طیور در اقتصاد کشور، پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را بسیار ضروری ذکر کرده و رصد و پایش تهدیدات مربوطه را خواستار شد.

دکتر امیرحسین بهداد همچنین توضیحات کاملی در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان ارائه نموده و در ادامه خاطر نشان کرد: رعایت موازین بهداشتی و قرنطینه ای باعث جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری خواهد شد.

وی همچنین از عملکرد اداره دامپزشکی شهرستان ملکان و سایر اعضای کمیته پیشگیری و مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان ملکان تشکر و قدردانی نمود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید