Iranian Agriculture News Agency

پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین در شهرستان مرند آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از آغاز پلاک کوبی دام های سبک و سنگین در این شهرستان خبر داد.

پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین در  شهرستان مرند آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، منوچهر رحمانی ضمن بیان این مطلب افزود: در اجرای مواد 10و 17 قانون نظام جامع دامپروری و با توجه به کنترل بازار برای دسترسی به میزان واقعی عرضه و تقاضای تولید دامی، دولت اقدام به اجرای طرح پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین کرده‌است، پلاک کوبی دام های سبک و سنگین با هدف هویت دار کردن و اصلاح نژاد دام ها، برنامه ریزی برای تحقق سند توسعه دامپروری و جلوگیری از قاچاق دام به خارج از مرزها و رصد و رهگیری متخلفان، سرقت، کنترل قیمت دام زنده و نهایتاً قیمت گوشت، کشتار دام بصورت بهداشتی و تحت نظارت شبکه دامپزشکی و نیز مشخص شدن آمار دقیقی از تعداد دام به منظور برنامه ریزی جهت تولید گوشت و تامین خوراک دام در این شهرستان آغاز شد.

وی گفت: براساس دستور العمل اجرایی هویت دار کردن دام شهرستان، اطلاعات کامل دام و دامداران در سامانه هویت گذاری و اصلاح نژاد دام ثبت و برای دامهای سبک و سنگین یک بارکد ملی ۱۵رقمی صادر و نصب می شود.

رحمانی افزود: تمامی مالکین دام زنده موظفند آمار و اطلاعات دام های خود را مطابق با زمانبندی و ساز و کار اعلامی وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهاد استان بصورت مستمر در سامانه های مربوط ثبت، پلاک گذاری و تغییرات آن را به روز نمایند، فرصت اجرای این اقدامات برای دام سنگین 6 ماه و برای دام سبک یکسال از زمان ابلاغ این ضوابط بوده و مختص دامهای داخلی است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند گفت: در آینده هرگونه خدمات‌دهی به دامداران مانند توزیع نهاده‌ها، تسهیلات بانکی، واکسیناسیون و دیگر طرح‌های حمایتی منوط به انجام عملیات هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام خواهد بود.

وی از همه دامداران و پرورش دهندگان دام خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر و تسریع در امر پلاک کوبی و بیمه دام خود به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند- اداره بهبود تولیدات دامی مراجعه کنند.

لازم به ذکر است شهرستان مرند از قطب‌های مهم دامپروری استان به شمار می‌رود و بیش از چهارصد و شصت هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان پرورش داده می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید