Iranian Agriculture News Agency

ضرورت پرداخت به‌موقع خسارت به کشاورزان از سوی صندوق بیمه کشاورزی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: براساس سیاستهای سازمانی و حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی در مواقع بحران و حوادث تنها مجرای قانونی حمایت از خسارت دیده ها صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.

ضرورت پرداخت به‌موقع خسارت به کشاورزان از سوی صندوق بیمه کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  مجید احمدی در جلسه کارگروه آب،کشاورزی و منابع طبیعی با حضور سرپرست صندوق بیمه محصولات کشاورزری استان در محل مدیریت شهرستان هشترود برگزار شد ضمن گزارش مبسوطی از وضعیت کشاورزی و کشت پاییزه و سایر اقدامات انجام شده و در دست اقدام در خصوص توسعه بیمه محصولات کشاورزی گفت: گرچه صندوق بیمه محصولات کشاورزی در بخش کشاورزی می‌تواند مشکلات کشاورزان در مراحل کشت تولید و برداشت محصولات ناشی از خشکسالی‌های اخیر و وقوع بلایای طبیعی نظیر سیل، طوفان، تگرگ و غیره را به حداقل برساند اما اختصاص اعتبار اندک به صندوق بیمه محصولات کشاورزی جوابگوی حجم گسترده بخش کشاورزی نیست.

وی افزود: بسیاری بر این باورند که تأخیر در پرداخت غرامت‌ها ناشی از اعتبار پایین صندوق بیمه محصولات کشاورزی است که این امر موجب شده تا کشاورزان تمایل چندانی نسبت به بیمه محصولات خود نداشته باشند که استمرار این روند می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را در این بخش به همراه داشته باشد .

دبیر کارگروه و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود افزود: در سال زراعی ۹7-۹6 به سبب عملکرد ضعیف صندوق بیمه محصولات کشاورزی مبنی بر تأخیر در پرداخت غرامت‌ها اقبال عمومی نسبت به بیمه محصولات کاهش یافته بود که در سال زراعی ۹8-۹7 این میزان با بحث‌هایی مبنی بر تهاتر و غیره  از سوی صندوق بیمه جبران شد که متاسفانه تأخیر در پرداخت خسارت وارده از سوی صندوق بیمه کشاورزان را ناامید کرد.

فرماندار شهرستان هشترود نیز در این جلسه گفت: با توجه اینکه بخش کشاورزی آسیب پذیر ترین بخش در بین بخش های تولیدی محسوب می شود و در دنیا نگاه ویژه ای به بخش کشاورزی وجود دارد چرا که این بخش تامین کننده مواد غذایی بوده و بطور مستقیم با سلامت و بهداشت افراد درارتباط است و همچنین بلحاظ مسائل امنیتی از جمله حفظ استقلال کشورها در شرایط جنگ ، تحریم و ...  از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

امینیان افزود: امروزه بیمه ها در سراسر جهان با هدف کاهش ریسک سرمایه گذاری تضمین کننده فعالیت تولید کنندگان محسوب می شوند تا آنها بتوانند بدون ترس و واهمه از آسیب دیدن سرمایه گذاری کنند اما متاسفانه آنچه در طی سالهای اخیر با آن مواجه بوده ایم کاهش قابل توجه تعهدات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در قبال بیمه شدگان بوده است.

وی تاکید کرد: جبران این حجم از بی اعتمادی کشاورزان تنها بواسطه تغییر نگاه اساسی در مدیریت صندوق و آسیب شناسی و پرداخت به موقع خسارت به کشاورزان اتفاق خواهد افتاد و در غیر این صورت باید روز به روز شاهد آسیب های جبران ناپذیر در بخش کشاورزی خواهیم شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید