Iranian Agriculture News Agency

توسعه وافزایش صندوقهای خرد زنان یکی از اولویتهای کاری صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی

مدیر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: تعاونی ها، اتحادیه ها و تشکلهای کشاورزی در چند سال اخیر در انجام وظایف قانونی خود به پیشرفت های چشمگیری دست یافته اند.

توسعه وافزایش صندوقهای خرد زنان یکی از اولویتهای کاری صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  بشیر جعفری در جلسه شورای هماهنگی سازمان که به ریاست اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در محل مدیریت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: همراهی، همگامی و همدلی سازمان جهادکشاورزی استان با صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در دوران مهندس فتحی از افزایش بی نظیری برخوردار است که جا دارد از این بابت از ریاست محترم سازمان تقدیر و تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه محدوده فعالیت های تعاونی ها و تشکلهای کشاورزی در سالهای اخیر گسترده تر و توسعه یافته تر شده است، ادامه داد: در این اواخر اتحادیه زنبورداران استان توانسته است از ظرفیت مالی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در راستای پیشبرد برنامه ها و اهداف خود به نحو احسن استفاده کند.

وی، گفت: توسعه و افزایش صندوق های خرد زنان روستائی یکی از اولویت های کاری صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان است که در سالهای اخیر با نظر مثبت ریاست محترم سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، توانسته با حمایت و پرداخت تسهیلات گامهای موثری در این خصوص بردارد.

مدیر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان با خاطرنشان ساختن این موضوع که مبلغ 9 میلیارد ریال با نظر مساعد رئیس سازمان و هیئت مدیره صندوق بعنوان سرمایه در 3 شهرستان استان جهت تاسیس صندوق خرد زنان روستائی، سرمایه گذاری و پرداخت شده است، اظهار نمود: مبلغ ده میلیارد ریال نیز از محل بانک مهر ایران و بانک رسالت با بهره بانکی 2 درصد و 4 درصد و  10 میلیارد ریال دیگر نیز توسط صندوق مادر در تهران به صندوق های مربوطه تسهیلات اعطاء شده است.

جعفری افزود: با توجه به دستور موکد ریاست محترم سازمان مبنی بر تاسیس دو صندوق خرد زنان روستائی در شهرستانهای ملکان و کلیبر و با عنایت به اینکه در شهرستان ملکان 7 الی 8 صندوق خرد وجود دارد مبلغ 200 میلیون ریال تسهیلات به هر کدام از این صندوق ها پرداخت و صندوق این شهرستان در حال تاسیس است، در شهرستان کلیبر نیز مقرر شده در دو ماه آینده پس از جمع بندی صندوقهای خرد ، تمهیدات لازم در خصوص تشکیل صندوق شهرستان اعمال شود.

وی از رئیس سازمان جهادکشاورزی استان درخواست نمود تا کارگروه تخصصی اقتصادی در شهرستان تبریز با در نظر گرفتن این مهم که بیش از 70 روستا در این شهرستان وجود دارد به صورت پایلوت تشکیل و بانوان این روستاها را که اکثراً تحصیلکرده و باسواد هستند در فعالیت های جانبی و تولیدی بخش کشاورزی فعال کنند.

مدیر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بیان داشت: سرمایه ثبت شده صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان هم اکنون بالغ بر 300 میلیارد ریال است، پس از برگشت منابع مالی صندوق از سازمان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، سرمایه صندوق 130 میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

جعفری با اشاره به اینکه سرمایه صنایع تبدیلی و تکمیلی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان از عدد قابل توجهی برخوردار است و میزان سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز زیاد می باشد از مهندس فتحی درخواست نمود تا مجوز لازم جهت افزایش سرمایه صنایع تبدیلی و تکمیلی در جدول بازنگری جهت پاسخگویی مناسب به متقاضیان تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان، افزایش یابد.

وی عنوان کرد: صندق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان پس از ورود در صندوق شهرستان تبریز و اعمال تغییرات لازم در اساسنامه این صندوق در حوزه های بازرگانی، نهاده های دامی و صادرات محصولات کشاورزی، نسبت به صادرات سیب زمینی، کشمش، سیب و پیاز اقدام و در واردات 8000 تن انواع نهاده های دامی در سال 97 ، تاثیرگذاری بسیار مثبتی از خود در جهت حل و فصل مشکلات بخش کشاورزی استان برجای گذاشت.

مدیر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان افزود: در سال گذشته با توجه به نوسانات ارزی و گران شدن برخی از اقلام کشاورزی مانند شکر، جو و ذرت در  بازار، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان با ورود به این عرصه و تامین 6000 تن جو، 1500 تن شکر و یک هزار تن ذرت، نقش حائز اهمیتی در راستای متعادل ساختن تنظیم بازار ایفاء کرد.

وی، گفت: در قوانین و مقررات جدید مقرر شده تا مدل خدمتی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تغییر یابد که پس از انجام تغییرات، صندوق هم در امر واردات و هم در خصوص صادرات محصولات کشاورزی گامهای موثرتری برخواهد داشت، ضمناً 20 درصد سرمایه صندوق به صادرات اقلام کشاورزی اختصاص داده شده است.

جعفری در بخش پایانی سخنان خود اظهار نمود: با تعامل و همکاری متقابل مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی و مدیریت امور مالی سازمان جهادکشاورزی استان و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در حوزه سیستم های آبیاری تحت فشار، تمامی اعتبارات پروژه های آبیاری تحت فشار توسط صندوق  تامین و خوشبختانه در حال حاضر کوچکترین مشکلی در رابطه با عملیات و برنامه های اجرایی سیستم های تحت فشار با پیمانکاران و کشاورزان وجود ندارد.    

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید