Iranian Agriculture News Agency

قوانین متعدد‏، گره پرونده‌های زمین

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: تثبیت و توسعه منابع طبیعی یا همان اراضی همپا، یکی از اهداف اصلی و حائز اهمیت در بحث زمین است.

قوانین متعدد‏، گره پرونده‌های زمین

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در دوره آموزشی قوانین و مقررات اسلامی نظارت بر امور اراضی (مبانی فقهی و حقوقی زمین) که با حضور حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله شاهمرادیان معاون امور فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و حجت الاسلام والمسلمین حمزه کلانتری رئیس حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در مجتمع فرهنگی رفاهی شهید کسایی تبریز برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: یکی از موانع موجود در حل و فصل موانع و مشکلات مربوط به مباحث زمین، وجود قوانین پراکنده در خصوص امور اراضی است.

وی گفت: اعتقاد بنده این است که بسیاری از مسائل و معضلات موجود در بحث زمین می تواند با بهره مندی از مبانی فقهی و حقوقی زمین که در قوانین و مقرارت اسلامی به تفصیل آمده است به نحو مطلوب و احسن حل و فصل شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجفی با خاطرنشان ساختن این موضوع که مشکلات و چالش‌های مربوط به بحث زمین باید در اسرع وقت حل و رفع شود، ادامه داد: وجود قوانین پراکنده و عدم تجمیع آن در یک واحد سازمانی موجب شده تا چالش‌های موجود در امور اراضی حل نشده و پرونده‌های مربوط به زمین با مدت زمان بیشتری رسیدگی شوند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان در پایان سخنان خود، گفت: با بهره مندی مطلوب از علما و استادان فقه و اصول اسلامی و بکارگیری قوانین شرعی و فقهی، مشکلات عدیده ای که در خصوص منابع طبیعی یا همان اراضی همپا وجود دارد، حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید