Iranian Agriculture News Agency

سلامت و امنیت غذایی، از اساسی‌ترین اولویت‌های جهاد کشاورزی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سلامت و امنیت غذایی یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های جهادکشاورزی است که در راستای تقویت امنیت غذایی و توسعه کشاورزی اقدامات مهمی صورت گرفته است.

 سلامت و امنیت غذایی، از اساسی‌ترین اولویت‌های جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سلامت و امنیت غذایی یکی از اساسی ترین اولویت های جهادکشاورزی است که در راستای تقویت امنیت غذایی و توسعه کشاورزی اقدامات مهمی صورت گرفته است.

فیروز باقرزاده در جمع بهره برداران بخش کشاورزی و اهالی حکم آباد تبریز طی سخنانی اظهار داشت: کشاورزان حکم آباد، قراملک، شنب غازان، جمشیدآباد ، لاله، خسروشاه، باسمنج و عمو زین‌الدین نقش بسزایی در تولید سبزی و صیفی استان دارند.

وی افزود: در این مزارع بیش از ۶۰ هزار تن سبزی تولید می‌شود که حدود 10 هزار نفر اشتغال مستقیم و 15000 اشتغال غیرمستقیم دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه تاکید کرد:  این مزارع نقش بسیار مهمی در تثبیت دی اکسید کربن و کاهش آلودگی هوا داشته و مناظر بسیار بدیعی را ایجاد کرده اند و بایستی خاطر نشان سازیم که این مزارع در کنار توسعه شهری سه نقش و وظیفه مهم ایجاد اشتغال ، امنیت غذایی و سالم سازی هوای شهر را برای جامعه ایفا می‌کند.

باقرزاده درخاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی اراضی و محصولات سبزی و صیفی شهرستان تبریز از سه سال پیش در قالب کارگروه علمی ، فنی و تخصصی با مشارکت دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز و سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و با همکاری فرمانداری محترم شهرستان، شهرداران مناطق علی‌الخصوص هیات امناء و کشاورزان شروع شده و ضمن تایید سلامتی آب مصرفی در اکثر مناطق و کنترل و تایید میزان مصرف نیترات کمتر از آستانه مجاز در مزارع فوق ، امید است با همت دست اندرکاران مدیریت شهری مزارع فوق به‌عنوان مراکز تولید و گردشگری تثبیت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید