Iranian Agriculture News Agency

استان آذربایجان شرقی، رتبه اول بسته بندی عسل در کشور

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی دارای رتبه اول بسته بندی عسل در کشور می باشد.

 استان آذربایجان شرقی، رتبه اول بسته بندی عسل در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ایاز برنو در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی دارای رتبه اول بسته بندی عسل در کشور می باشد گفت: آذربایجان شرقی دارای دو واحد بزرگ بسته بندی عسـل بوده و یکی از آنها بزرگترین بسته بندی عسل کشور است.

وی با بیان اینکه بیشتر برندهای مطرح عسل کشور در استان ما فرآوری و بسته بندی می شوند افزود: مجموعاً تا امروز تعداد 35 واحد دارای پروانه بهره برداری به فرآوری و بسته بندی عسل تولیدی استان آذربایجان شرقی و استانهای همجوار، در استان مشغول فعالیت هستند.

برنو با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولیدی این واحدها ، سالیانه بالغ بر  15 هزار و 810 تـن عسل بسته بندی شده می باشد گفت: میزان اشتغال 35 واحد مذکور مطابق پروانه های صادره بطور مستقیم 264 نفر بوده و در عمل چون اکثریت واحدهای مذکور محصولات دیگری را نیز در خط تولید دارند میزان اشتغال واقعی خیلی بیشتر از هزار نفر بوده و همچنین چرخه تولید تا فرآوری و توزیع نیز در نظرگرفته شود آمار خیلی بالاست.

وی میزان سرمایه گذاری اولیه واحدهای فوق در زمان احداث را بیش از 190 میلیارد ریال عنوان نمود و افزود: با محاسبه ارزش فعلی سرمایه گذاری، رقم خیلی بالاتری را شامل می شود.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه صنعت فرآوری و بسته بندی عسل ، نقش مهمی در  یکی از بخش های کلیدی و تاثیرگذار درجهت نفوذ بیـشتر در بازارهای کشورهای همسایه، اوراسیا و جهانی داشته است افزود: قدرت کسب قسمت بیشتری از ارزش افـزوده حاصـل از تولید و صـدور محـصول  زنبورستانهای عسل استان، کشور و  همچنین تقویت و پایداری زنجیره تولید بخش کشاورزی را  دارا هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید