Iranian Agriculture News Agency

فعالیت ۸ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در شهرستان مراغه

معاون استاندار و فرماندار مراغه گفت: در حال حاضر ۸ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با بیش از ۲۳۰ نفر عضو در شهرستان فعالیت می کنند.

 فعالیت ۸ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در شهرستان مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس حمید شکری در بازدید از طرح های این صندوق اظهار داشت: این صندوق ها زیر نظر جهاد کشاورزی و با هدف حمایت از زنان و اشتغال زایی در روستاها ایجاد شده است و پایش‌ها نشان می‌دهد که این صندوق‌ها موفق بوده اند و باید زمینه را برای فعالیت زنان در مناطق روستایی و عشایری آماده کنیم.

وی گفت: ساروجه، خانقاه، قیه بلاغی، کرمجوان، پالچیقلو، گل تپه، دیورزم و اصفهانجیق هشت روستایی هستند که این صندوق ها در آنها فعالیت می کنند.

وی افزود: امسال برای سه صندوق تازه تاسیس این شهرستان ۹۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و در بخش بازار رسانی نیز باید تمامی دستگاه های متولی ورود و تعامل کافی با تولید کنندگان داشته باشند.

مهندس شکری به زمینه های فعالیت این صندوق ها اشاره کرد و گفت: پرورش قارچ، زعفران، صنایع تبدیلی، ماهی، باغداری، دامداری، چیپس میوه جات و جوجه کشی از جمله مهمترین زمینه های فعالیت این صندوق ها در شهرستان است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه نیز در این بازدید گفت: ۹ نفر از زنان عضو این صندوق در روستای خانقاه اقدام به کشت زعفران کرده اند و پس از گذشت سه سال شاهد موفقیت این مجموعه در تولید زعفران هستیم.

 مهندس اسماعیل کریمی اصل گفت: سالانه در مجموع ۲۳ کیلوگرم زعفران در هفت هکتار از زمین های این شهرستان تولید می شود که با توجه به آزمایشات انجام شده، از بهترین و با کیفیت ترین زعفران های کشور است.

وی افزود: با توجه به زمینه های اشتغالزایی که صندوق خرد زنان روستایی در مراغه ایجاد می کند برنامه ریزی این سازمان افزایش تعداد صندوق ها و ایجاد زمینه برای فعالیت هر چه بهتر آن ها است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید