Iranian Agriculture News Agency

صیانت و حفاظت از مزارع سبزیکاری تبریز از اولویتهای اساسی جهادکشاورزی تبریز است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز گفت: مزارع سبزیکاری تبریز از عناصر هویتی شهر بوده و صیانت و حفاظت مزارع از اولویتهای اساسی مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز است.

 صیانت و حفاظت از مزارع سبزیکاری تبریز از اولویتهای اساسی جهادکشاورزی تبریز است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  مهندس فرامرز افشانی در جمع بهره برداران بخش کشاورزی و اهالی حکم آباد تبریز طی سخنانی اظهار داشت: تولید انواع  سبزی به ویژه سبزی های معطر علفی؛ قرن هاست در منطقه حکم آباد تبریز تولید می شود.

وی افزود: زراعت سبزی و صیفی در شهرستان تبریز در مساحت ۲ هزار هکتار و با تولید ۶۰ هزار تن در سال صورت می گیرد.

وی اضافه کرد:حدود ۴۰۰ هکتار از سبزی  وصیفی تبریز توسط اهالی حکم آباد تولید می شود.

مهندس افشانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در حال حاضر هزار و ۵۹۰ بهره بردار سبزی و صیفی در شهرستان تبریز فعالیت می کنند که  در نوع خود منحصر به فرد است.

وی در ادامه اظهار کرد: این مزارع نقش بسزایی در تثبیت دی اکسید کربن و کاهش آلودگی هوا داشته و مناظر بسیار بدیعی را ایجاد کرده اند  که می تواند در جذب توریست و بوم گردی نقش مهمی داشته باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد: کشاورزی شهری به علت دسترسی آسان؛ تازگی محصول و به علت کمتر بودن آفات  وبیماری ها در شهرهای توریستی  و پرجمعیت مورد استقبال قرار گرفته است ؛ بنابراین تعریف مناطق کشاورزی  درون شهری در تبریز برای حفظ و صیانت از مزارع ضرورت دارد‌.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید