Iranian Agriculture News Agency

پایان آذرماه ؛ آخرین مهلت بیمه محصولات کشاورزی زراعی در استان آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی پایان آذر را آخرین مهلت بیمه محصولات کشاورزی زراعی اعلام نمود.

پایان آذرماه ؛ آخرین مهلت بیمه محصولات کشاورزی زراعی در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس علی رخ افروز در گفتگو با خبرنگاران بر بیمه محصولات کشاورزی با توجه به خطرات قهری - طبیعی تاکید کرد و گفت: ، از کشاورزان محترم درخواست می‌کنم برای پیش‌گیری از هر گونه خسارت احتمالی در مهلت باقیمانده نسبت به بیمه‌ سطح زیر کشت خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده است و محصولات کشاورزی را مقابل هرگونه خطر از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به دو صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند ادامه داد: ریسک و خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا پایان مدت زمان مقرر عملیات بیمه گری، سطوح بیمه شده با مشارکت و افزایش آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی افزایش یابد.

مهندس رخ افروز از بهره برداران بخش کشاورزی استان درخواست کرد تا با مراجعه به دفا‌تر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود در مدت زمان مقرر در سال جاری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تداوم عملیات بیمه‌گری محصولات زراعی و باغی تا پایان آذرماه ادامه دارد افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها و احتمال سرمازدگی، اقدام به بیمه‌گری محصولات زراعی و باغی یک ضرورت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که در حوزه حوادث طبیعی از کشور‌های حادثه خیز است گفت: هر سال حادثه‌های طبیعی ازجمله سیل، خشکسالی، توفان، زمین لرزه، سرما و یخبندان و تگرگ خسارت‌های زیادی به بخش‌ها و زیرساخت‌های مختلف ازجمله کشاورزی وارد می‌کند که ضرورت دارد کشاورزان و باغداران عزیز در مهلت باقی مانده نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام نمایند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید