Iranian Agriculture News Agency

دوره آموزشی ترویجی اهمیت استفاده از کنسانتره در تغذیه دام در تبریز برگزار شد

با عنایت به سیاستهای ابلاغی مبنی بر تبدیل سبوس به کنسانتره و تخصیص 50 درصد سبوس ماهیانه استحصالی برای اجرای این امر مهم ، دوره آموزشی ترویجی اهمیت استفاده از کنسانتره در تغذیه دام در محل مجتمع فرهنگی شهید کسایی برگزار شد.

دوره آموزشی ترویجی اهمیت استفاده از کنسانتره در تغذیه دام در تبریز برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، این دوره آموزشی ترویجی با حضور مدیرعاملین و روسای هیئت مدیره اتحادیه ها و تعاونیهای زیربخش دام، مدیرعاملین کارخانجات خوراک عضو تعاونی خوراک دام و طیور آنا،  معاونین فنی و روسای اداره امور دام مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها و جمع کثیری از مدیران سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

مدیر کل دامپزشکی استان در این کارگاه با اشاره به طرح ارتقاء کیفیت گوشت مرغ با رتبه بندی در سه گروه در آذربایجان شرقی گفت: در این طرح تمامی مرغ هایی که برای مصرف مردم عرضه می شود در سه رتبه شامل ای پلاس(+A)، ای (A) و بی (B) رتبه بندی شده و مردم می‌توانند با توجه به کیفیت مشخص شده، گوشت دلخواه مصرفی خود را انتخاب کنند.

دکتر امیر حسین بهداد طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ را یک طرح ملی دانست و افزود: این طرح در راستای صیانت از حقوق شهروندی و بهبود کیفی و بهداشتی گوشت مرغ اجرا می شود که امیدوارم در بحث خوراک دام و طیور نیز جزو اولین استانها باشیم که خوراک دام را بصورت استاندارد و با رتبه بندی تولید و عرضه نماید.

وی اجرای این طرح را در راستای التزام به حقوق شهروندی برشمرد و تاکید کرد: با انجام این طرح، علاوه به در نظر گرفتن حقوق تولیدکنندگان، حقوق مصرف‌کنندگان نیز بعنوان آحاد مردم با اجرای این طرح و تولید و عرضه مرغ سالم‌تر و بهداشتی تر منتفع می‌شوند که معتقدیم شعار ملی دام سالم، غذای سالم، انسان سالم با همکاری و توجه جدی تولید کنندگان و آحاد مردم محقق می شود.

شایان ذکر است مهندس جواد زینالی مهر مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، مهندس صاحبعلی اسکندری مدیرعامل کارخانجات خوراک دام و طیور آنا و دکتر علی حسین خانی دانشیار دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز و مدیر ایستگاه آموزشی - تحقیقاتی خلعت پوشان ، درباره نظارت و پایش توزیع خوراک دام در استان از سوی مدیریت توسعه بازرگانی سازمان ، فرهنگ تغذیه مناسب و صحیح دام ها و در اهمیت استفاده از کنسانتره در تغدیه دام و تأثیر آن در میزان رشد گوساله ها و افزایش شیر دام ها مطالبی به حاضرین در کارگاه ارائه نمودند.

گفتنی است بنا به هماهنگی صورت گرفته با مدیریت هماهنگی ترویج، مقرر گردیده گواهی شرکت در دوره برای کلیه شرکت کنندگان  در دوره صادر گردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید