Iranian Agriculture News Agency

تولید ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان تبریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز گفت: سالانه ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان تبریز تولید می شود که علاوه بر این میزان ۲۱۰ هزار تن دیگر نیز در این شهرستان فراوری می شود.

تولید ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی  در شهرستان تبریز

به گزارش  خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس فرامرز افشانی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی شهرستان تبریز طی سخنانی اظهار داشت: امروزه تبریز  تنها  یک شهر صنعتی نیست بلکه در اقتصاد کشاورزی نیز  نقش اساسی دارد.

وی افزود: بخش کشاورزی نقش مهمی در ارتقای شاخص های اقتصادی کشور دارد و از این رو جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با ارائه تسهیلات لازم در جهت رونق تولید در این بخش گام های اساسی برداشته است.

وی ادامه داد: کشاورزی موتور محرکه توسعه پایدار کشور است و در این  بین  امنیت غذایی نیز اساسی ترین و ابتدایی ترین نیاز بشر  و ضامن توسعه پایدار است.

مهندس افشانی در خاتمه سخنان خود با اشاره بر اهمیت اساسی امنیت غذایی تصریح کرد: ایمنی و تهیه غذای سالم مسئولیتی همگانی است لیکن کشاورزان شهرستان تبریز این امر را در راستای تولید محصولات مرغوب دغدغه اصلی خود قرار داده اند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز طی سخنانی اظهار داشت: طرح پهنه بندی همگام با کشاورزان یکی از اساسی ترین طرح های نظام مهندسی بسیج کشاورزی است که هدف اصلی آن افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی است.

سرهنگ باقر دهقانزاده افزود: طرح پهنه بندی اراضی کشاورزی با هدف افزایش ضریب نفوذ کارشناسان در مراحل کاشت ، داشت و برداشت محصولات کشاورزی صورت می گیرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان ادامه داد:  این طرح از سال  ۹۷ بصورت جدی و با مشارکت جهاد کشاورزی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار  اجرا می شود.

وی  در ادامه درخصوص این طرح تاکید کرد: دستورالعمل اجرایی پهنه بندی مراکز جهادکشاورزی در جهت استقرار و تثبیت نظام نوین ترویج کشاورزی به منظور اجرای مناسب و مطلوب فعالیت های ترویجی، ارتفاء و توسعه کمی و کیفی منابع انسانی شاغل در بخش کشاورزی با تاکید بر گسترش کشاورزی دانش بنیان و تقویت رفتار حرفه ای بهره برداران در شهرستان اجرایی می شود.

سرهنگ باقرزاده درخاتمه خاطرنشان کرد: در طرح پهنه بندی، بسیج مهندسین همگام با کشاورزان اقدام می کنند تا در راستای برطرف نمودن چالش های کشاورزان عزیز گام های اساسی بردارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید