Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

با افزایش جوجه ریزی، گوشت مرغ پایین تر از نرخ مصوب دولتی به بازار عرضه می شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با افزایش 13.5 درصدی جوجه ریزی در سال 98، گوشت مرغ پایین تر از نرخ مصوب دولتی در استان آذربایجان شرقی به بازار عرضه می شود.

با افزایش جوجه ریزی، گوشت مرغ پایین تر از نرخ مصوب دولتی به بازار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: افزایش 13.5 درصدی جوجه ریزی در سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال 97 یعنی در حدود 3 میلیون قطعه، موجب شده است تا گوشت مرغ در استان آذربایجان شرقی پایین تر از نرخ مصوب دولتی به مصرف کنندگان عرضه گردد و این امر حاصل تامین نهاده های مورد نیاز از جمله کنجاله ذرت، سویا و جو می باشد.  

وی با اشاره به این موضوع که دامداران و مرغداران استان می توانند با ثبت نام در سامانه بازارگاه نسبت به تامین نهاده مورد نیاز خود اقدام نمایند، ادامه داد: در حال حاضر با برنامه ریزی های دقیق و منظم هیچگونه نگرانی بابت گران شدن اقلام پروتئینی در سطح استان وجود ندارد، ضمن اینکه بیش از 100 هزار تن انواع مواد پروتئینی در انبارهای شرکت پشتیبانی دام ذخیره شده است.

مهندس فتحی در خصوص گران شدن گوجه فرنگی در بازار گفت: با عنایت به اینکه در فصل غیر برداشت این محصول قرار داریم و گوجه فرنگی صرفاً در گلخانه ها و مناطق جنوبی کشور کشت و تولید می شود و با توجه به بارندگی اخیر در جنوب و عدم امکان برداشت گوجه فرنگی از مزارع، این محصول از قرار هرکیلوگرم 10 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: طی 10 روز آینده برداشت گوجه فرنگی از مزارع جنوبی کشور آغاز خواهد شد، انتظار می رود طی روزهای آتی گوجه فرنگی با نرخ تعدیل شده و مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار گیرد.

وی با یادآوری این نکته که در سایر اقلام زراعی از جمله پیاز، سیب زمینی، انواع میوه و ... هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: اگر تامین میوه شب عید بموقع و مستقیماً از باغداران انجام گیرد، هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان از این پروسه منتفع خواهند شد.

مهندس فتحی در خصوص پلاک کوبی دامهای استان نیز، اظهار کرد: در آذربایجان شرقی 3.5 میلیون راس دام سبک و 500 هزار راس دام سنگین وجود دارد که از این میزان 300 هزار راس پلاک کوبی شده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با خاطرنشان ساختن این موضوع که پلاک کوبی هر راس دام سبک 4000 تومان و دام سنگین 8000 تومان برای دامداران هزینه دارد، عنوان نمود: روند کند بودن پلاک کوبی دامها ناشی از هزینه بر بودن این فرآیند برای دامداران می باشد، لذا دامداران چندان مایل به پلاک کوبی دامهای خود نمی باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: الزامی بودن پلاک کوبی دامها جهت دریافت هرگونه خدمات تنها راهکار حل و فصل این معضل می باشد، لذا پیشنهاد می شود ضروری بودن پلاک کوبی جهت دریافت خدمات در ستاد تنظیم بازار مصوب و ابلاغ شود.

                                            

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید