Iranian Agriculture News Agency

بازدید دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد شبستر از مزارع پرورش ماهی شهرستان های مراغه و بناب

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از بازدید دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد شبستر از مزارع پرورش ماهی در شهرستان های مراغه و بناب خبر داد.

بازدید دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد شبستر از مزارع پرورش ماهی شهرستان های مراغه و بناب

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس قاسم جعفروند ضمن بیان این مطلب افزود: 120 نفر از دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرستان شبستر با هماهنگی های بعمل آمده که ما بین دانشگاه و مراکز تولید و پرورش آبزیان شهرستان های مراغه و بناب توسط مدیریت شیلات استان انجام گرفته بود، روز شنبه سی ام آبانماه 98 از از این مراکز بازدید نمودند.

وی ادامه داد: در این بازدید دانشجویان دامپزشکی به همراه استاد آبزیان دانشگاه و کارشناس معین مدیریت شیلات و آبزیان از مزارع نمونه از جمله: مزرعه سنتی پایاب سد علویان، مزرعه حد واسط شرکت قزل گستر، مزرعه تمام مکانیزه صدر حقیقی و مزرعه نیمه مکانیزه طارمی در شهرستان بناب بازدید کردند، دانشجویان در این بازدید از مرحله تخم ماهی قزل آلا تا بچه ماهی 5 گرمی و پرورش تا وزن بازاری آن در انواع استخرهای طولی و هشت وجهی با دستگاههای هواده – دستگاههای آکسیژن ساز و تصفیه فیزیکی و استفاده از برگشت آب در پرورش ماهی آشنا شدند.  

مهندس جعفروند در راستای اجرای این بازدید گفت: برای خروج از اقتصاد وابسته به نفت و طبق سیاست ها و اسناد بالادستی ابلاغی کشور، اقتصاد متکی به دانایی یا به عبارتی دانش بنیان کردن امور در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است، بدین منظور تلاش خواهیم کرد ارتباط مراکز علمی و تحقیقاتی را با بخش اجرایی و تولیدی مستحکم و مستمر کنیم.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان اظهار نمود: در حال حاضر با مراکز تحقیقاتی بخصوص موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی کشور نشست هایی داشته ایم و در جهت توسعه شیلات استان برنامه ها و تفاهم نامه هایی شکل گرفته است و سعی داریم با دانشگاه ها نیز به تفاهمات مشترکی برسیم و تعامل بین دانشگاه و تولید را مستحکم نماییم.

وی در پایان گفت: برای دانش بنیان کردن صنعت شیلات و آبزیان استان هنوز قدم های اولیه را برمی داریم ولی امیدواریم با همراه کردن مراکز علمی و تحقیقاتی و بخصوص شناسایی و استفاده علمی از نخبگان شیلات و آبزیان ضریب نفوذ دانش را در مزارع تولیدی این استان بسرعت افزایش دهیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید