Iranian Agriculture News Agency

بازدید مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری از پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی در تبریز

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی از پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی در تبریز وابسته به سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی بازدید کرد.

 بازدید مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری از پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی در تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدباقر آقایی در این بازدید با اشاره به اهمیت تامین مواد غذایی مردم به عنوان اصلی ترین ماموریت جهاد کشاورزی، بر بکارگیری علوم و فناوری های جدید در جهت سالم سازی و افزایش بهره وری تولیدات حوزه دام و نباتات تاکید کرد.

وی با تاکید بر حفاظت و صیانت از ذخایر ژنتیکی موجود در این مرکز، افزود: دشمن می تواند از ویژگی های اطلاعات ژنتیکی جهت مدیریت بیماری های خاص استفاده کرده و با استفاده از ژنوم دستکاری شده هدفمند در حوزه جانوری و گیاهی موجب انقراض و نابودی زیست محیطی شود و به این طریق امنیت غذایی کشور را تهدید کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اظهار امیدواری کرد که از دستاوردهای تحقیقاتی این مرکز در جهت ارتقای سلامت مردم استفاده بهینه شود.

دکتر محمدامین حجازی رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی در تبریز نیز ضمن ارائه گزارشی از ذخایر ژنتیکی موجود در مرکز، در رابطه با تولیدات بومی این مرکز از جمله پروبیوتیک ها که نوعی مکمل های غذایی میکروبی هستند و اثرات مفیدی در تقویت سیستم ایمنی، درمان عفونت های دستگاه گوارش بعد از عمل جراحی و ... دارند توضیحاتی داد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید