Iranian Agriculture News Agency

بازدید معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی از بزرگترین کارخانه تولیدکننده خوراک دام و طیور در شمالغرب کشور

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به همراه رئیس سازمان امور اراضی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، از بزرگترین کارخانه تولیدکننده خوراک دام و طیور در شمال غرب کشور تولید کننده خوراک کامل، کنسانتره و مکمل های غذایی دام وطیور (شرکت رضوان دانه تبریز) در شهرستان تبریز بازدید کردند.

 بازدید معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی از بزرگترین کارخانه تولیدکننده خوراک دام و طیور در شمالغرب کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۴۶ هزارتن خوراک دام و ۱۵ هزار تن مکمل و کنسانتره فعالیت می کند گفت: ۱۳ واحد تولید خوراک دام با ظرفیت تولید ۲۱۸ هزار تن در شهرستان تبریز فعالیت می کنند‌.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز نیز گفت: به ۱۵ واحد تولید خوراک  دام و طیور مجوز صادر شده است که از این بین ۱۳ واحد فعال هستند.

مهندس فرامرز افشانی افزود: در صورت فعالیت دو واحد دیگر نیز ظرفیت تولید خوراک دام و طیور در شهرستان تبریز به ۲۵۰ هزار تن در سال افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: در صنعت دامپروری؛ خوراک متعادل و سالم که حاوی کلیه موارد مورد نیاز دام و طیور باشد از اهمیت خاصی برخوردار است .

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به اهمیت صنعت خوراک دام و طیور تاکید کرد: هر نوع کمبود از تنوع درصد پروتئین؛ املاح و ویتامین و... باعث عدم بازدهی مطلوب  و زمینه ساز  بروز بیماریهای  مختلف در دام و طیور می شود.

مهندس افشانی در ادامه سخنان خود با اشاره به رونق تولید توسط صنعت خوراک دام و طیور گفت: به جرات می توان گفت صنعت خوراک دام و طیور با برنامه ریزی مناسب می تواند  بعد از صنعت نفت؛ دومین صنعت بزرگ در ایران باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد: بازارهای خوبی در زمینه صادرات برای این صنعت وجود دارد که امیدواریم شاهد اتفاقات خوب جهت رونق تولید در این زمینه باشیم.

مدیرعامل شرکت رضوان دانه تبریز نیز با بیان اینکه این شرکت در تولید محصولات خود از تکنولوژی استفاده کرده و با بکارگیری تجربه کارشناسان خبره صنعت دامداری، از بدو تاسیس، صداقت به عنوان یک اصل ممتاز در کیفیت محصولات تولیدی بوده است گفت: تولیدات این شرکت شامل انواع خوراک کامل دام، کنسانتره های 10 درصد و مکملهای معدنی و ویتامینه و مکمل دوره انتقال می باشد که تامین کننده تمامی احتیاجات غذایی دام بوده، عملکرد تولید مثل را بهبود بخشیده، موجب افزایش عمر مفید گله و تثبیت رکورد گله می شود و بیماریهای متابولیکی را کاهش می دهد.

آقای رحمان باغبان رضوان با بیان اینکه محصولات طیور این شرکت با جیره های متنوع براساس سویه های رایج موجود در ایران و با لحاظ نمودن شرایط اقلیمی و تجارب شخصی مرغدار تهیه و تنظیم و تولید می گردد افزود: خوراک اسب تولیدی نیز شامل کنسانتره تخصصی اسب می باشد که قابلیت هضم بالایی داشته و براساس تمامی نیازهای غذایی اسب فرموله شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید