Iranian Agriculture News Agency

افزایش تولید در بخش کشاورزی به منابع فیزیکی، طبیعی خصوصاً منابع انسانی وابسته است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: افزایش تولید در بخش کشاورزی به عوامل متعددی از جمله منابع فیزیکی، منابع طبیعی و مهم تر از همه به منابع انسانی وابسته است.

افزایش تولید در بخش کشاورزی به منابع فیزیکی، طبیعی خصوصاً منابع انسانی وابسته است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در مراسم تکریم و تجلیل از بازنشستگان سال 97 سازمان جهادکشاورزی استان که با حضور معاونین، مدیران و جمع کثیری از همکاران بازنشسته در مجتمع فرهنگی رفاهی شهید کسایی تبریز برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: افزایش تولید و توسعه بخش کشاورزی بعنوان یکی از بخش های اقتصادی کشور به عوامل مختلفی از جمله منابع فیزیکی، منابع طبیعی و مهم تر از همه منابع انسانی بستگی دارد.  

وی با اشاره به این موضوع که اگر فعالیتی در سازمان انجام می شود و حاصل آن در سفره غذایی آحاد مردم ملموس و قابل مشاهده است، ادامه داد: فعالیتهای سازمان جهادکشاورزی قابل قیاس با فعالیت های هیچ یک از سازمانهای دیگر نیست، سازمان جهادکشاورزی در تامین امنیت غذایی تلاشهای چشمگیری انجام می دهد و این امر حاصل تلاش منابع انسانی در معاونتها و مدیریت های سازمان و کشاورزان زحمتکش است.

مهندس فتحی گفت: شما عزیزان پس از 30 سال خدمت صادقانه و شرافتمندانه به افتخار بزرگ بازنشستگی نائل آمده اید که جای شکرگزاری و تقدیر و تشکر دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: بانک جهانی طی مطالعه ای که در 74 کشور جهان در خصوص عوامل دخیل در فرآیند توسعه و پیشرفت کشورها انجام داده است، اعلام کرد ممالکی که به منابع انسانی توجه ویژه ای داشته اند از درآمد سرانه بیشتری نسبت به کشورهایی که به این مهم بی توجه بوده اند، برخوردارند.

وی گفت: نکته جالب این که کشورهای توسعه یافته و مدرن در مقایسه با سایر کشورها از منابع فیزیکی و طبیعی کمتری برخورداند ولی با استفاده بهینه از هوش و ذکاوت نیروی انسانی خود ثروت های سرشاری را نصیب خود نموده اند.

مهندس فتحی تاکید کرد: با توجه به قابلیت های ویژه نیروی انسانی و استفاده بهینه از منابع طبیعی و فیزیکی، درآمد سرانه افزایش و رونق اقتصادی و بهبود وضعیت رفاهی جامعه ارتقاء خواهد یافت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان عنوان نمود: اگر فردی در زیربخش های مختلف بخش کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی و تامین مایحتاج غذایی جامعه سعی و تلاش کرده و موجبات رونق تولید و توسعه بخش کشاورزی را عملیاتی می کند، باید گفت این موضوع صرفاً در نتیجه بکارگیری دانش و فنون روز است که توسط نیروهای متخصص و کارشناس این بخش و سایر بخش های اقتصادی صورت می پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان، تاکید کرد: باید از تجربیات ارزشمند و گرانبهای بازنشستگان و پیشکسوتان سازمان با تشکیل کارگروه های مربوطه استفاده مطلوب بعمل آید.

مهندس فتحی در ادامه افزایش فعالیت ها و اقدامات کانون بازنشستگان سازمان جهادکشاورزی استان را در جهت رفع مشکلات معیشتی، رفاهی بازنشستگان و ارتقاء تولید محصولات کشاورزی با استفاده از پتانسیل بالفعل همکاران بازنشسته را ضروری دانست.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود گفت: تجلیل از بازنشستگان در واقع ایجاد انگیزه در کارکنان شاغل سازمان می باشد و ما نیز به دیده منت و افتخار از برگزاری چنین مراسماتی حمایت و قدردانی می کنیم.

                                                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید