Iranian Agriculture News Agency

استان آذربایجان شرقی به قطب تامین نهاده های دامی در سطح کشور تبدیل می شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته علیرغم نوسانات شدید ارزی، کلیه نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی تامین گردید و هم اکنون از این بابت هیچ گونه مشکلی در استان وجود ندارد.

استان آذربایجان شرقی به قطب تامین نهاده های دامی در سطح کشور تبدیل می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از حضور پربرکت نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی در سازمان جهادکشاورزی استان و بیان این مطلب افزود: ورود کارشناسانه در مسائل اجرایی نشان از اشرافیت کامل ایشان در مسائل و پروژه های اجرایی دارد، ما نیز بهره کافی و مطلوبی را از مباحث و نظرات ارزشمند نماینده محترم ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی در خصوص این مسائل برده ایم.  

وی با اشاره به بیانات حضرت آیت ا... تقوی در خصوص توسعه کشت کلزا و افزایش عملکرد سایر محصولات زراعی در واحد سطح با کاشت کلزا در زمین های کشاورزی، ادامه داد: ایشان با بیان این مطالب همانند یک کارشناس زراعی در امور زراعت عمل کرده و این امر مایه خوشحالی و خرسندی همه دست اندرکاران بخش کشاورزی استان است.

مهندس فتحی خطاب به نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، گفت: یک سال گذشته به جهت نوسانات شدید ارزی، سال سختی برای بخش اقتصادی منجمله بخش کشاورزی کشور بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تامین نهاده های دامی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی در این اوضاع سخت اقتصادی کار بسیار سخت و دشواری بود که با همت و تلاش مضاعف جهادگران سازمان جهادکشاورزی استان به نحو احسن انجام شد.

وی گفت: در حال حاضر انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام استان پر از انواع نهاده های دامی مانند ذرت، سویا و سایر نهاده های دامی است.

مهندس فتحی با تقدیر و تجلیل از وزیر جهاد کشاوری، تصریح کرد: مهندس حجتی با زحمات بی شائبه خود به توفیقات چشمگیر و ارزشمندی در خصوص تامین معیشت مردم، تامین کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز سفره مردم انقلابی و ولایتمدار جمهوری اسلامی ایران دست یافته اند و ما از این بابت به خود می بالیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر ضرورت توسعه کشت در فضاهای گلخانه ای و بسته گفت: تا پایان سال 97 مجموع گلخانه های استان نزدیک به 56 هکتار بود، طی دو سال اخیر این رقم به 200 هکتار افزایش یافته است، در زمینه کلزا نیز با زحمات شبانه روزی همکاران در معاونت بهبود تولیدات گیاهی، مدیریت جهادکشاورزی شهرستانها و مراکز جهادکشاورزی سطح زیرکشت کلزا با توجه به سهمیه و برش استانی به 5000 هکتار ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: در خصوص ایجاد و بهینه سازی زیرساخت های کشاورزی استان با در نظر گرفتن محدودیت های موجود در منابع آبی، تا سال 96 آبیاری تحت فشار استان آذربایجان شرقی در حدود 48 هزار هکتار بود که در حال حاضر این میزان به 63 هزار هکتار رسیده است.

مهندس فتحی افزود: کل شبکه های آبیاری اجرا شده از بدو وزارت فلاحت تا به امروز تقریباً 36 هزار بود که در دو سال اخیر از محل اعتبارات رودخانه های مرزی که از صندوق توسعه ملی تامین می شود به 56 هزار هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به تشکیل صندوق توسعه بخش کشاورزی استان با دستور مقام عالی وزارت، اظهار کرد: با عنایت به تاکید مهندس حجتی مبنی بر تامین نهاده های دامی توسط خود استانها و بدون دست داشتن واسطه ها در این امر، بنا داریم استان آذربایجان شرقی را به قطب تامین نهاده های دامی در سطح کشور تبدیل نمائیم.

مهندس فتحی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وقوع زلزله اخیر در شهرستانهای میانه و سراب گفت: سازمان جهادکشاورزی استان از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور پیدا کرده و با اقدام به ایجاد و احداث اماکن موقت جهت نگهداری دامهای زنده دامداران منطقه، تدابیر و تمهیدات لازم در استان را جهت ساخت و ساز اماکن دائمی نگهداری دامها را در اولویت های کاری خود قرار داده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید