Iranian Agriculture News Agency

آغاز فعالیت نخستین مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کشور در آذربایجان شرقی

با حضور فرماندار تبریز و جمعی از مسئولین بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی ، نخستین مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کشور به نام های یاشیل آرتان نگین تبریز در روستای مایان سفلی بخش مرکزی و امداد کشاورز تبریز در روستای تازه کند بخش خسروشهر شهرستان تبریز فعالیت خود را آغاز کردند.

آغاز فعالیت نخستین مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کشور در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این آیین با بیان اینکه مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در راستای ارتقای خدمات‌رسانی به کشاورزان و دامداران ایجاد شده است افزود: تا پایان سالجاری علاوه بر دو مرکز  خدمات کشاورزی غیردولتی که امروز در شهرستان تبریز مورد بهره برداری قرار گرفته است 20 مرکز دیگر نیز ایجاد خواهد شد.

مهندس سیدعلی مختاری اضافه کرد: این دو مرکز دارای مجوز سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور است که اصلی ترین فعالیت آن، ارائه خدمات به بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامپروری و ارتقای سطح کیفی در این زمینه است.

فرماندار شهرستان تبریز نیز با بیان اینکه ظرفیت نظام اداری کشورمان خیلی محدود می باشد افزود: ایجاد اینگونه مراکز می تواند در ایجاد اشتغال برای مهندسین کشاورزی و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی نقش موثری ایفا نماید.

 مهندس بهروز مهدوی بزرگترین سرمایه یک کشور ، جامعه و سازمان  را نیروی انسانی فعال ، ماهر ، باتجربه و تحصیل کرده دانست و  افزود: از طریق ایجاد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی می توان از ظرفیت و توان نیروهای ماهر و تحصیل کرده در مزارع کشاورزی بهره برد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز با اشاره به ایجاد اشتغال برای 22 نفر در این  دو مرکز، تصریح کرد: اخذ مجوز فعالیت نخستین مراکز خدمات کشاورزی در آذربایجان شرقی  می‌تواند تا حد بسیار زیادی در ارتقای سطح کیفی و بهبود وضعیت کشاورزی منطقه موثر باشد.

مهندس شهرام شفیعی به خدمات قابل ارائه در این مرکز اشاره کرد و گفت: کلیه خدمات اجرایی، فنی، اداری، مدیریتی و مشاوره‌ های لازم در این مراکز ارائه می‌شود و بسیاری از مجوزهای مربوط به جهاد کشاورزی نیز جهت صدور به این مراکز ارجاع می‌شود.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌ و دوره‌های آموزشی، امور بازرگانی و بازاریابی، ارتباط با سایر دستگاه‌ها و نهادهای خدمت‌رسان به بخش کشاورزی روستا و تسهیل در ارائه خدمات این نهادها، از دیگر وظایف این مراکز است.

وی گفت: با توجه به حجم بالای کار در مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان، این مراکز می‌توانند در شناسایی و رفع مشکلات، استفاده از فرصت‌های توسعه، بیان علایق و نیازهای کشاورزان و مشتریان محصولات و کالاهای کشاورزی، نقش مهمی را ایفا کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید