Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:

لزوم بهره مندی از ظرفیت و توان ائمه جمعه برای توسعه کشت کلزا در کشور

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور بر لزوم بهره مندی از ظرفیت و توان ائمه جمعه و روحانیت جهت توسعه کشت کلزا در اراضی کشاورزی در راستای خودکفایی در تولید روغن خوراکی تاکید نمود.

لزوم بهره مندی از ظرفیت و توان ائمه جمعه برای توسعه کشت کلزا در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در پنجمین همایش ائمه جمعه آذربایجان شرقی در سال ۹۸ در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شده بود طی سخنانی اظهار داشت: کشاورزی معیشت مردم است و روحانیت نسبت به معیشت مردم هیچگاه بی تفاوت نیست.

وی افزود: تامین امنیت غذایی مردم دغدغه اساسی وزارت جهادکشاورزی است که در این راستا گام های بزرگی برداشته شده  است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی  تاکید کرد: تلاش و پیگیری و‌ پشتکار عزیزان موجب شده در اقلام خوراکی مشکلی نداشته باشیم.

وی  تصریح کرد: کشاورزی ما بصورت صنعتی وعلمی پیش می رود که در این زمینه شاهد رونق کشت گلخانه ای و پرورش آبزیان هستیم.

تقوی بر ضرورت توسعه کشت دانه های روغنی در کشور با هدف رسیدن به خود اتکایی در زمینه روغن های خوراکی تاکید نمود و گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از روغن‌ها و نهاده‌های دامی وارداتی و ارزبر می باشد لذا از این رو کم کردن وابستگی به واردات این محصول می‌تواند ثبات بازار در بخش مواد غذایی را هم به دنبال داشته باشد و با توجه به اینکه حدود ۴۸ درصد دانه کلزا روغن است می‌تواند به افزایش روغن خوراکی در کشور کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان اینکه تفاله دانه روغنی کلزا پس از روغن‌گیری به عنوان خوراک دام جایگزین سویا هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد ادامه داد: با توجه به کشت مداوم نیاز به استراحت زمین یا کشت محصول بهتری است که کیفیت خاک را ارتقا دهد و این محصول جایگزین ، می‌تواند کلزا باشد که با توجه به عمق بیشتر ریشه موجب دوام و ارتقای کیفیت خاک می‌شود و استراحت زمین را هم تأمین می‌کند.

سید رضا تقوی بر لزوم بهره مندی از ظرفیت و توان ائمه جمعه و روحانیت جهت توسعه کشت کلزا در اراضی کشاورزی در راستای خودکفایی در تولید روغن خوراکی تاکید نمود و گفت: اگر میخواهیم شاهد افزایش زکات باشیم باید  از کشاورزی حمایت کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این جلسه ضمن تجلیل از خدمات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در مناطق زلزله زده میانه و سراب افزود: این سازمان اقدامات خوبی در مناطق زلزله زده جهت بازسازی واحدهای دامی شروع نموده است که امیدوارم با حرکت جهادی و تلاش بیشتر در این زمینه نسبت به کاهش آلام زلزله زدگان اقدامات موثری انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم از همراهی فعال و شبانه روزی مهندس فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و همکاران ایشان در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی تشکر نمود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید