Iranian Agriculture News Agency

جشنواره گردو در شهر جوان قلعه شهرستان عجب شیر برگزار شد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: هدف از برگزاری جشنواره های محصولات کشاورزی، معرفی جاذبه های منطقه و بازاریابی محصولات باغی و زراعی است.

جشنواره گردو در شهر جوان قلعه شهرستان عجب شیر برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس تقی کرمی در جشنواره گردو و بازی های بومی و ملی شهرستان عجب شیر که در خانه اربابی شهر جوان قلعه از توابع شهرستان عجب شیر برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: در شهرستانهای استان آذربایجان شرقی، جشنواره های متفاوت محصولات کشاورزی برگزار می شود، کشور ما از لحاظ جاذبه های طبیعی پنجمین کشور دنیاست.

وی ادامه داد: ایران از لحاظ جاذبه های گردشگری جزو 10 کشور برتر دنیاست، از نظر هزینه های سفر نیز جزو ارزان ترین کشورهای جهان بشمار می آید ولی علیرغم این جایگاه ایران در سال 1395 (2016 میلادی) رتبه 89 جهانی بود که شایسته کشور بزرگ و زیبایی همچون ایران نمی باشد.

مهندس کرمی اظهار نمود: متاسفانه جایگاه کشور ما در سال 98 به رتبه 95 جهان نزول پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: گردشگران با سفر خود به کشورهای مختلف ، ایجاد چندین شغل را با خود به ارمغان می آورند.

وی با اشاره به اینکه کشور فرانسه با 80 میلیون نفر گردشگر، اسپانیا 85 میلیون گردشگر و ترکیه با 37 میلیون جزو کشورهای برتر در زمینه جذب گردشگران خارجی می باشند، گفت: کشور ما نیز با جذب 4 میلیون و 800 هزار گردشگر از کشورهای برتر در بحث گردشگری بحساب می آید.

مهندس کرمی با خاطرنشان ساختن این موضوع که در ایام عزاداری نیز می توان از پتانسیلهای گردشگری کشور بهره برداری مناسب کرد، افزود: در مراسم نهم محرم شهرستان زنجان بیش از یک میلیون نفر به این استان سفر کرده بودند که از لحاظ گردشگری ظرفیت خوبی بشمار می آید.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این موضوع که اگر زمان برگزاری جشنواره ها براساس تقویم و بصورت رسمی باشد با استقبال پرشور و تعداد بیشتری از اقشار مختلف جامعه مواجه خواهد شد، افزود: دفتر امور روستائی استانداری آذربایجان شرقی در کنار فرمانداران شهرستانها بوده و از آنها در برگزاری جشنواره ها حمایت و پشتیبانی می نماید.         

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید