Iranian Agriculture News Agency

آغاز طرح ارتقاء کیفیت گوشت مرغ در آذربایجان شرقی

طرح ارتقاء کیفیت گوشت مرغ با رتبه بندی در سه گروه در آذربایجان شرقی آغاز شد.

 آغاز طرح ارتقاء کیفیت گوشت مرغ در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، دکتر ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این خبر گفت: طرح ملی ارتقاء کیفیت گوشت مرغ همزمان با استان آذربایجان شرقی در 30 استان دیگر کشور آغاز شده است .

وی افزود: این طرح ایجابی و داوطلبانه است که با هدف به حداقل رساندن میزان آنتی بیوتیک تزریقی به مرغ وارتقاء کیفیت گوشت مرغ در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

دکتر امیر حسین بهداد مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در این خصوص تصریح کرد: در این طرح تمامی مرغ هایی که برای مصرف مردم عرضه می شود در سه رتبه شامل ای پلاس(+A )، ای (A) و بی (B) رتبه بندی شده و مردم می‌توانند با توجه به کیفیت مشخص شده، گوشت دلخواه مصرفی خود را انتخاب کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان همچنین اظهار داشت: در طرح ارتقاء کیفیت گوشت مرغ، تمامی مرغ های کشتار شده سایز بندی شده و در گروه خاص خود قرار خواهد گرفت که همه کشتارگاهها موظف به رعایت این دستورالعمل هستند.

دکتر بهداد در ادامه افزود: از مزایای اجرای این طرح می توان به ماندگاری بالای مرغ های کشتار شده و کاهش ۱۷ درصدی استفاده از آنتی بیوتیک و واکسن در مرغها، کاهش وزن مرغ به میزان ۸ درصد نسبت به گروه بی ، کاهش ۲۰ درصدی استفاده از انرژی برای پخت مرغ و مدیریت راحت تر بیماری های طیورو  نیز حاصل خیزی خاک به واسطه کودی که از این مرغها حاصل می شود اشاره کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید