Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

منابع طبیعی ، ثروت اصلی و پایه بسیاری از فعالیت های اقتصادی در کشور است

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: شهرستان مرند می تواند قطب گردشگری کشاورزی در استان آذربایجان شرقی باشد.

منابع طبیعی ، ثروت اصلی و پایه بسیاری از فعالیت های اقتصادی در کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس وحید جعفریان در جلسه تسهیل گران جهادکشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ویژه مرند که با حضور دهیاران و شوراهای روستاهای بخش مرکزی و یامچی در اتاق جلسه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند برگزار شد، با اشاره به ارتباط سازمان جنگل ها و مراتع آبخیزداری کشور با روستائیان و عشایر تصریح کرد: آنچه در حال حاضر به عنوان مهم ترین سیاست های سازمان در نظر است، اجرای مشارکتی فعالیت ها و حضور موثر کلیه دست اندرکاران است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی افزود: بدون مشارکت مستقیم و موثر مردم، طرح ها پا نگرفته و اثرات و پیامدهای آن پایدار نخواهد بود، مهم ترین دست اندرکار در بحث منابع طبیعی ساکنین این عرصه ها هستند.

مهندس جعفریان خاطرنشان کرد: منابع طبیعی در جایی بهتر است که مردم منفعتی از آن داشته باشند، اگر نتوانیم در منفعت و معیشت مردم نقشی داشته باشیم نمی توانیم در حفظ و نگهداری منابع طبیعی از مردم انتظار داشته باشیم.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی باید در اولویت قرار بگیرد، ابراز داشت: تشکل های مردمی در عرصه منابع طبیعی در بسیاری از استان ها شکل گرفته است و دوره های آموزشی نیز در این زمینه برگزار می شود.

وی ادامه داد: فعالیت های منابع طبیعی در شهرستان ویژه مرند باید به صورت ویژه پیگیری شود، مجموعه همیاران طبیعت می توانند داوطلبانه از منابع طبیعی حفاظت کنند، سال گذشته بخش عمده اخبار شروع آتش سوزی در منابع طبیعی از طریق همین همیاران اطلاع داده شد.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ثروت اصلی و پایه بسیاری از فعالیت های اقتصادی کشور را همین منابع طبیعی دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید