Iranian Agriculture News Agency

پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری های غیرمجاز زمین های کشاورزی، ماموریت اصلی یگان حفاظت اراضی زراعی استان است

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان آذربایجان شرقی گفت: پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری های غیرمجاز زمین های کشاورزی، ماموریت اصلی یگان حفاظت اراضی زراعی استان است.

پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری های غیرمجاز زمین های کشاورزی، ماموریت اصلی یگان حفاظت اراضی زراعی استان است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سرهنگ شهریار کاظم پور در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، ضمن بیان این مطلب افزود: یگان حفاظت اراضی زراعی به استناد ماده 35 احکام دائمی و برنامه توسعه کشور، مصوب بهمن ماه سال 95 مجلس شورای اسلامی ایران و در اسفند ماه 96 با تائید مقام معظم رهبری فرمانده محترم کل قوا در راستای حفظ و حراست از زمین های کشاورزی تشکیل شد.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه و با پیگیری های جدی مهندس فتحی ریاست محترم سازمان جهادکشاورزی استان، مرداد ماه سال 1398 یگان حفاظت اراضی استان تشکیل و شروع به کار نمود.

سرهنگ کاظم پور، پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری های غیرمجاز اراضی ، برخورد با متخلفین که به صورت غیرقانونی نسبت به تغییرکاربری زمین های کشاورزی اقدام می کنند، حضور میدانی در سطح استان، نظارت بر طرح های مجوزدار جهت پیشگیری از ساخت و ساز بیش از حد مجاز در این طرحها و پیش بینی تمهیدات لازم به منظور تسریع و تسهیل کشف جرم و تعقیب مجرمان را از شاخص ترین ماموریت های یگان حفاظت اراضی استان عنوان کرد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان با اشاره به این که خرد شدن زمین های کشاورزی به هر عنوان خود به خود موجب تخریب اراضی زراعی و باغی می شود گفت: تغییرکاربری اراضی کشاورزی در موارد ضروری پس از تائید در کمیسیونی که متشکل از رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل محیط زیست استان و یک نفر به عنوان نماینده استانداری می باشد، جهت احداث انباری یا خانه کارگری بلامانع و امکانپذیر است.

وی اظهار کرد: در صورتیکه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی به اقدامات پیشگیرانه فوق توجه ننمایند و به عمل مجرمانه خود ادامه دهند در اجرای ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اعلام جرم گردیده و در صورت تکرار اقدام غیرقانونی به یک تا 6 ماه حبس محکوم می شوند.  

   سرهنگ کاظم پور اضافه نمود: مجازات تغییرکاربری غیرمجاز قلع و قمع، اعاده وضع به حال سابق و جزای نقدی از یک تا سه برابر قیمت روز با کاربری جدید تعیین شده است.

وی در پایان با خاطرنشان ساختن این موضوع که 14 اکیپ گشت زنی یگان حفاظت اراضی زراعی در سطح استان مشغول به فعالیت می باشند، گفت: نقش اکیپ های گشت زنی یگان با توجه به آمار دو ماهه اول فعالیت این مجموعه با عنایت به حضور میدانی در مکان های جرم خیز به طور 100 درصد در حال افزایش می باشد.

                                                                                                                                                                                                                                                                 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید