Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

افزایش 46 درصدی صادرات محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صادرات 187 میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از گمرکات استان در 6 ماهه اول سال 98 خبر داد.

افزایش 46 درصدی صادرات محصولات کشاورزی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: صادرات کالاهای کشاورزی از گمرکات آذربایجان شرقی در 6 ماهه اول سال 98، صد و هشتاد و هفت میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل 46 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات کالاهای کشاورزی در شهریور ماه سال 98 بالغ بر 28 میلیون دلار می باشد، گفت: صادرات شهریور ماه سال جاری نسبت به شهریور سال 97، از افزایش 28 درصدی برخوردار است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از مبادی خروجی کشور است و نقش تولیدات و محورهای مهم تجاری و زیرساخت های موجود استان بر کسی پوشیده نیست افزود:  اگر همه اقدامات برای تضمین صادرات انجام شود، این صادرات باعث اشتغال در استان و کشور خواهد شد.

مهندس فتحی ادامه داد: بررسی میزان تولید و میزان صادرات محصولات کشاورزی در استان حاکی از آن است که پتانسیل صادراتی محصولات کشاورزی بیشتر از میزان صادرات انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: مهم ترین اولویت های صادراتی در شرایط پیش رو، صادرات در شرایط تحریم است که می تواند ارزآوری خالص و سالم به همراه داشته باشد و تا به حال نیز برای ارتقاء صادرات محصولات کشاورزی اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید