Iranian Agriculture News Agency

حمایت از کالای ایرانی و خودکفایی در عرصه های کشاورزی یک ضرورت است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: حمایت از کالای ایرانی و خودکفایی در عرصه های کشاورزی و امنیت غذایی یک ضرورت است.

حمایت از کالای ایرانی و خودکفایی در عرصه های کشاورزی یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در جلسه شورای سلامت اداری سازمان که با حضور مهندس قاسم جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در محل مدیریت شهرستان خداآفرین برگزار شد، ضمن بیان این مطلب از تلاش دشمنان کشور در به مخاطره انداختن امنیت غذایی کشور از روش های مختلف مخصوصاٌ با وارد کردن انواع بیماری های گوارشی به کشور خبر داد و خواستار برنامه ریزی کارشناسان جهادکشاورزی در عرصه امنیت غذایی با بکارگیری کشاورزی پایدار با توجه به کمبود آب و استفاده از شیوه های نوین آبیاری شد.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری راههای نفوذ و تهدید دشمنان انقلاب اسلامی ایران  را سه عنصر تحریم، تحریف و تحقیر عنوان نمود.

مهندس جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان نیز از استعدادهای شهرستان خداآفرین با توجه به قرار گرفتن شهرستان در حاشیه رودخانه ارس به وجود مخزن سد خداآفرین و مجوز 150 حلقه چاه پرورش ماهی اشاره کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین نیز گزارشی از عملکرد و طرحهای در حال اجرایی شهرستان از جمله مدیریت منابع آبی خصوصاٌ تجهیز اراضی پایاب سد خداآفرین، طرح بهبود، اراضی بالادست سد خداآفرین(حاشیه ارس)، سند تدبیر و توسعه و سایر فعالیت ها ارائه داد.

گفتنی است در پایان حجت الاسلام والمسلمین نجفی و هیئت همراه از طرح پرورش ماهی در حال احداث شرکت خوشه صبا در بخش گرمادوز، روستای محمودآباد با ظرفیت تولید 125 تن ماهیان سردآبی، شش میلیون قطعه حد واسط ماهیان سردآبی، 125 تن ماهیان گرمابی، 50 تن بیومس ماهیان خاویاری و  3 تن خاویار بازدید نمودند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید