Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

قلع و قمع 120 فقره از تغییر کاربری های غیر مجاز در اراضی کشاورزی در استان آذربایجان شرقی درشش ماهه اول امسال

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی از قلع و قمع 120 فقره از تغییر کاربریهای غیر مجاز در این استان خبر داد.

قلع و قمع 120 فقره از تغییر کاربری های غیر مجاز در اراضی کشاورزی در استان آذربایجان شرقی درشش ماهه اول امسال

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سرهنگ شهریار کاظم پور در گفتگو با خبرنگاران گفت: هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوز های قانونی ممنوع بوده و برای واحدهای صنعتی و تولیدی نیز تغییر کاربری با در نظر گرفتن درجه زمین و نوع خاک منطقه و سایر شرایط ضروری در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد.

وی افزود: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضایی و به استناد تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغات، به منظور جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری های غیرمجاز از ابتدای سال 98 تا پایان شش ماهه اول سال بیش از 120 مورد احکام قضایی قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در جهت حفظ اراضی زراعی انجام گرفته است.

سرهنگ کاظم پور گفت: بیشترین موارد مربوط به شهرستان تبریز و شهرهای نزدیک کلانشهر تبریز می باشد، در این راستا تعدادی از مستحدثات غیرمجاز توسط گشت دهگردی شناسایی و اقدامات پیشگیرانه انجام خواهد گرفت.

وی اظهار نمود: تاکنون بیش از 1200 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده است که از این تعداد 182 مورد مربوط به گزارشات مردمی و 240 مورد مربوط به شهرستان تبریز می باشد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان تاکید کرد: بی شک مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف استان، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی جامعه می باشد.

وی گفت: از مردم شریف استان درخواست می کنیم در شناسایی و تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی در سطح استان، سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی را یاری نمایند.

سرهنگ کاظم پور افزود: سامانه تلفنی 131 با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است.                       

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید