Iranian Agriculture News Agency

باغداران از مصرف هرگونه کود ازته در درختان پیوند شده گردو جداً خودداری نمایند

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: باغداران گردو از مصرف هرگونه کود ازته در درختان پیوند شده جداً خودداری نمایند.

باغداران از مصرف هرگونه کود ازته در درختان پیوند شده گردو جداً خودداری نمایند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس محمدباقر بی پروا در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: باغداران گردو بایستی در درختان پیوند شده مصرف هرگونه کود ازته را قطع و به جای آن از انواع کودهای پتاسه به صورت محلول پاشی استفاده کنند.

وی با تاکید بر این نکته که آبیاری درختان پیوندی باید قطع شود، ادامه داد: باغداران می توانند با انواع پارچه های گرم و لباسهای کهنه و فرسوده تمام نقاط پیوندکها را پوشانده و بعد از آن با چند لایه روزنامه باطله یا پاکت کاغذی روی پوشش های پارچه ای را بپوشانند.

مهندس بی پروا گفت: برای جلوگیری از خیس شدن پارچه ها می توان از نوارهای پلاستیکی نازک از پایین به بالا روی پارچه و بصورت شل و تهویه دار پیچانده گردد تا پارچه خیس و خنک نشود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: بازدید مجدد محلهای چسب پیوند زده شده و در صورت نیاز اندود مجدد با چسب در فرصت باقیمانده و بازدید قیم های نصب شده و محکم کردن شاخه های پیوند شده با احتیاطات لازم مبنی بر تکان نخوردن پیوندکها ضروری است.

وی خاطرنشان ساخت: آموزش نگهداری پیوندکها بر عهده شرکتهای مجری طرح می باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان در پایان گفت: گردوکاران نباید از کیسه های پلاستیکی و فومهای نایلونی لوله ای و غیر تهویه دار در درختان پیوند شده استفاده نمایند.

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید