Iranian Agriculture News Agency

شهدا با خون خود ثابت کردند که می توان حصر نظامی و اقتصادی را شکست

مشاور معاون وزیر و مدیرکل دفتر نظارت و ارزشیابی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، گفت: شهدای 8 سال دفاع مقدس با خون خود ثابت کردند، می توان هر حصری را شکست این حصر چه نظامی باشد و چه اقتصادی.

شهدا با خون خود ثابت کردند که می توان حصر نظامی و اقتصادی را شکست

به گزارش خبرنگار ایرنا در آذربایجان شرقی، دکتر مصطفی آقایی در این مراسم که با حضور مهندس فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، اعضای شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان و مسئولین استانی برگزار گردید، ضمن اشاره به هفته دفاع مقدس و رشادتها و جانبازیهای شهدا و ایثارگران، گفت: یاد و خاطره شهیدان را گرامی می داریم که رفتند و ما را با کوله باری از مسئولیت تنها گذاشتند، شهیدانی که ثابت کردند می توان هر حصری را شکست این حصر چه نظامی باشد و چه اقتصادی.

وی ادامه داد: آن زمان ما با دست خالی در مقابل ابرقدرتها ایستادگی کردیم ولی الان شکر خدا دستان ما خالی نیست و کوله باری از تجربه چهــل ساله و کوله باری از تجربیات فنی، به طوری که الان جبهه دشمن از تقابل با دلیر مردان کشور ما عاجز است.

دکتر آقائی ضمن اشاره به زحمات دکتر حسن منیری فر که چند سال پیش چوب امدادی را از رئیس وقت گرفت و با فعالیتهای شبانه روزی خشت هایی را با کمک همه همکاران بر دیوار توسعه نهاد، تشکر و قدردانی دکتر خاوازی و هیئت رئیسه سازمان را از ایشان اعلام کرد.

وی ادامه داد: همه فعالیتهای مجموعه دنباله فعالیت های قبلی است منتهی با رنگ و بوی خاص و  اثر بخشی خاص خودش ، ما وظیفه سنگینی را بر عهده داریم همان 6 هدف و وظیفه سازمان که الان 8 وظیفه شده و اینها وظایفی هستند که می توانند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کنند و اگر بتوانیم با نیازهای بخش اجرا و با راهکارهای علمی و فنی این وظایف را انجام دهیم جایگاه خود را بالاتر خواهیم برد. می دانید که در شرایط فعلی تحریم، بخش کشاورزی بهترین و بیشترین اثر بخشی را در حفظ تعادل اقتصاد کشور و نیازهای مردم ایفا کرده است و این نقش را می توانیم به مراتب بیشتر کنیم اگر در بخش اجرا آثار علمی و اثر بخشی خود را نشان دهیم.

مشاور معاون وزیر و مدیر کل دفتر نظارت و ارزشیابی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ضمن اشاره به سخنان وزیر جهادکشاورزی که خواستار افزایش بهره وری در منابع تولید هستند، خاطرنشان ساخت: ما اثر بخشی بخش کشاورزی را در حل مسئله فنی می دانیم و افزایش بهره وری نشان دهنده این است که با اعمال منابع کمترما بیشترین سود و تولید را داشته باشیم مگر فعالیتهای تحقیقاتی ما غیر از این است که ما دنبال راهکارهایی باشیم که با منابع محدود بیشترین اثربخشی را داشته باشیم و این یکی از خواسته های منطقی است که ما حداقل در سر تیتر فعالیتهای خودمان همیشه عنوان می کنیم، نهاده کمتر، تولید بیشتر که به عنوان راهبردهای اساسی وظایف وزارت جهادکشاورزی است.

دکتر آقائی اظهار کرد: ارائه راهکارهای افزایش بهره وری از وظایف عمده مراکز و موسسات تحقیقاتی است از جمله معرفی ارقام پرمحصول، ارائه راهکارهای افزایش تولید در حوزه دام، آبزیان، به طوری که می توان گفت فعالیتهای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از کف دریا تا قله کوه است.

وی افزود: به عنوان مثال هیچ ایرانی نیست که سرم و واکسن رازی را  نزده باشد و هیچ ایرانی نیست که گندم تولیدی موسسه اصلاح بذر را نخورده باشد در این طیف شما تصور کنید که ما چه وظایف و خدماتی را عهده دار هستیم اما چقدر بهره ور است.

مشاور معاون وزیر و مدیر کل دفتر نظارت و ارزشیابی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ما می توانیم نشان دهیم فعالیتهایی که جزء وظایف روزمره ماست با توجه بیشتر و با کاربرد بیشتر مسائل فنی و علمی جایگاه بالاتری را کسب بکنیم بویژه در شرایط تاریخی که امروزه در آن هستیم این شرایط، شرایطی است که معطوف می دارد تمام توجهات مسئولین عالی نظام را به ظرفیت هایی که در بخش های مختلف علی الخصوص بخش های تحقیقاتی و دانشگاهی وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به بحث پژوهش که وظیفه اش تولید دانش است بیان نمود: ما باید به بحث آموزش که یکی از مهمترین جایگاههای بخش تحقیقات و آموزش کشاورزی است توجه ویژه ای داشته باشیم و از تمام ظرفیتهای مجموعه در جهت آموزش بهره برداران بهره گیریم.

دکتر آقایی در ادامه ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر بایبوردی و قدردانی از اهدافی که ترسیم نمود، یادآورشد: نقش خود را در عرصه های تولید کم نگیرید و فرصت های بدست آمده را که فرصت خدمت است غنیمت شمارید.

مشاور معاون وزیر و مدیر کل دفتر نظارت و ارزشیابی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پایان سخنان خود مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی را به عنوان یکی از مراکز فعال در معرفی ارقام معرفی کرد و خواستار تداوم فعالیتهای تحقیقی شد و در نهایت سخنان خود را با این جمله که فردای نسل ایران وابسته به همت امروز ما و جمع محققین و تمام خدمتگزاران به جمهوری اسلامی ایران است به پایان برد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات دکتر حسن منیری فر قدردانی و حکم انتصاب دکتر احمد بایبوردی به عنوان سرپرست جدید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی به وی ابلاغ شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید